El Consell prorrogarà els descomptes en el transport públic i la gratuïtat per a joves fins al 30 de juny
Ho ha anunciat el conseller d'Infraestructures en la defensa d'un decret que recull esta mesura fins al gener
El Consell ampliarà la gratuïtat del transport públic per als joves fins al 30 de juny, de la mateixa manera que ja ho ha anunciat el govern espanyol. Així ho ha dit este dimecres el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus. El conseller ha assegurat que treballa en un decret llei per a prolongar la vigència dels descomptes en el transport públic, i la gratuïtat per a joves, fins al 30 de juny del 2025, "de la mateixa forma i la mateixa filosofia que ha fet el govern central".
Martínez Mus ha fet estes declaracions al ple de les Corts, un dia abans que el Parlament valencià valide la pròrroga de la gratuïtat temporal per un període d'un mes, fins al 31 de gener. Mus ha demanat el suport de la cambra per a tirar avant este decret: "Espere obtindre el suport". El conseller ha argumentat que a les darreries de desembre, quan el Consell va aprovar el decret, no es coneixien "els següents passos de l'Estat" per a poder prendre des de la Generalitat "les decisions més oportunes" i que foren "coherents" amb les mesures estatals.
De fet, ha continuat, el govern espanyol "havia anunciat la pròxima finalització de les reduccions temporals de les tarifes del transport públic que havia establit en el seu moment, sense concretar en què incidiria això". Tanmateix, el "mateix dia" que el Consell ampliava les ajudes fins al gener, l'executiu espanyol va aprovar un decret pel qual prolongava fins al 30 de juny els descomptes en el transport públic per a viatgers habituals, ha exposat el conseller.
Més llegit
-
Camps es postula per a dirigir el PPCV: "Doneu-me el partit, vos donaré el govern"
-
‘Punt a punt’ retransmet hui la semifinal de l’Eurolliga del Valencia Basket
-
Continuen les tasques de rescat a la mina de la Xina en què una explosió ha causat almenys noranta morts
-
La dieta mediterrània perd sabor de mar: el consum de peix cau a la mitat en vint anys
-
Els docents traslladen la contestació al carrer, en el dècim dia de vaga, amb la negociació en via morta
-
L'exalcaldessa de Chiva nega haver rebut cap instrucció d'Emergències el dia de la dana: "Gens de prevenció. Res de res"