El Consell prorroga fins a agost la rebaixa d'un 10% de les taxes i preus públics de la Generalitat
El decret llei també inclou mesures de suport a l'activitat econòmica en el territori per als municipis en risc de despoblació i crea nous incentius fiscals
El Consell ha aprovat aquest divendres un decret llei pel qual es prolonga temporalment la reducció d'un 10% de les taxes i preus públics de la Generalitat fins al 31 d'agost de 2023.
També s'amplia la suspensió als contribuents de l'import abonat per cànon de sanejament de l'aigua fins al 31 de juliol de 2023, amb la finalitat d'"alleujar l'impacte de la inflació en l'economia de les famílies i empreses valencianes".
La portaveu del Consell, Aitana Mas, ha explicat que el govern autonòmic considera que les famílies continuen vivint situacions complicades a causa de la inflació, per la qual cosa estima que "han de continuar vigents les mesures", que tornaran a revisar-se d'ací a sis mesos.
Lluita contra la despoblació
D'altra banda, el decret llei també inclou mesures de suport a l'activitat econòmica en el territori dels municipis en risc de despoblació.
Es creen nous incentius fiscals dirigits a atraure i mantindre negocis i empreses i a protegir nuclis històrics i enclavaments amb una important representació de l'arquitectura tradicional.
En concret, es millora el tipus impositiu aplicable a les transmissions d'immobles que es destinen a ser seu social o centre de treball en els municipis en risc de despoblament, passant del tipus general del 10% al tipus superreduït del 4%.
Igualment, per a les empreses que adquirisquen immobles per a destinar-los a ser seu social o centre de treball es recull igualment una bonificació del 30% sobre la quota gradual de la modalitat d'actes jurídics documentats.
Amb l'objectiu de "fixar població en aquests municipis i fomentar la rehabilitació d'habitatges", es crea igualment una nova bonificació per la qual es redueix en un 50% l'import de les quotes íntegres a abonar en la modalitat de Transmissions Patrimonials sempre que en el termini de tres anys s'escometa una rehabilitació.
Més llegit
-
La Oreja de Van Gogh actuarà el 4 de setembre al Roig Arena de València
-
Tallen el subministrament de gas a Sueca per una fuita i evacuen un edifici pròxim a la ronda Espanya
-
El Consell i l'oposició s'enfronten pel programa de les mamografies
-
SomDuo estrena l'espectacle "Moonlight" este dissabte a La Plazeta de València
-
Oratge estable i cel poc nuvolós este dissabte a la Comunitat Valenciana
-
La Gossa Sorda esgota les 31.000 entrades dels concerts de la seua tornada