El Consell presentarà els pressupostos el dimarts 4 de març
La data, confirmada en la junta de síndics, retarda set dies la previsió inicial, però acabarà demorant-ne l'aprovació un mes —fins al 16 de maig— per l'acumulació de festius
El govern valencià presentarà el 4 de març els pressupostos de la Generalitat per al 2025, segons ha traslladat el Consell a la junta de síndics i ha avançat el portaveu de Vox, José María Llanos. Els comptes públics, ajornats per la dana, s'exposaran una setmana després de la data que el mateix Consell havia anticipat en els últims dies, que era el divendres 28 de febrer. El canvi alterarà el calendari més enllà d'eixos set dies de demora i acabarà retardant-ne l'aprovació un mes, fins al 16 de maig, per les jornades festives de Setmana Santa.
Segons este nou calendari, avançat per Llanos, els consellers compareixeran en tres sessions entre el 7 i l'11 de març; el debat de les esmenes a la totalitat tindrà lloc el 26 de març, en plenes festes de la Magdalena; el 29 i 30 d'abril i el 5 de maig es debatran les esmenes parcials; i el 14,15 i 16 de maig tindrà lloc el debat definitiu per a l'aprovació dels comptes del 2025.
El PP negocia els comptes amb Vox com a "soci preferent". Llanos ha confirmat que "les negociacions continuen" i són "fructíferes", si bé ha anticipat la possibilitat d'esmenes parcials.
La síndica adjunta del PP, Laura Chulià, ha minimitzat l'alteració en el calendari perquè "passa de presentar-se d'un divendres a un dimarts". El canvi no ha agradat a Joan Baldoví (Compromís), per a qui el calendari "és una sorpresa cada setmana". Retrau que suprimisca una jornada de ple ordinari i que pose una sessió en Magdalena; una opció que, fins ara, el PP havia negat a l'oposició, com també ha recordat José Muñoz (PSPV-PSOE).
El síndic socialista considera que el retard en els pressupostos evidencia "la debilitat del president" i la submissió del poder legislatiu (les Corts) a l'executiu (el Consell). Creu que Mazón està supeditat a l'extrema dreta de Vox i s'ha preguntat "a canvi de què?". "De segur que ens eixirà car a tots", ha anticipat.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'Organització del PSOE
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent