El Consell es fixa com a objectiu "irrenunciable" aconseguir un 10% dels pressupostos de l'estat
Jorge Alarte ha subratllat que els pressupostos han d'incorporar "una visió especialment prioritària per a les comarques d'Alacant"
El director general de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional, Jorge Alarte, ha afirmat que la Generalitat treballarà amb el govern espanyol perquè els pressupostos generals de l'estat (PGE) incloguen inversions estratègiques per a la Comunitat Valenciana i ha apuntat que l'objectiu "irrenunciable" és aconseguir el 10 % total d'eixes inversions per al nostre territori.
Alarte ha destacat en un comunicat que el propòsit és aconseguir que els PGE de 2023 recullen actuacions "prioritàries"; elevar el nivell d'execució de les inversions que es pressuposten i acabar amb l'infrafinançament d'Alacant, a més de reflectir, com a mínim, el pes del 10% "per a adaptar-se a la realitat del que representa la Comunitat Valenciana en termes econòmics i socials en el conjunt de l'Estat".
El director general ha insistit en la importància d'establir els mecanismes per a fer "real" eixe percentatge del 10% dels PGE en el seu nivell d'execució -s'ha referit a la comissió de seguiment creada per a avaluar els projectes d'infraestructures- i, a més, ha subratllat que els comptes estatals per a 2023 han d'incorporar "una visió especialment prioritària per a les comarques d'Alacant". "Alacant ha de ser una prioritat", ha remarcat.
En aquest sentit, ha indicat que "existeix una situació de desequilibri en relació amb Alacant, les seues necessitats d'infraestructures, d'equipaments i inversions, que ha de ser corregida", i s'ha referit a la necessitat de millora de les comunicacions de les àrees turístiques amb l'aeroport, així com a actuacions en la Marina o en equipaments importants del Baix Segura i de la mateixa ciutat d'Alacant.
"Resposta immediata" després dels incendis
D'altra banda, el director general ha subratllat que la Generalitat liderarà les actuacions per a facilitar que les ajudes després dels grans incendis que ha patit aquest estiu la Comunitat Valenciana arriben "com més prompte millor" a la ciutadania i a les institucions.
Jorge Alarte ha recordat també altres assoliments aconseguits "gràcies a la coordinació entre tots dos governs i que han permés desbloquejar infraestructures", entre les quals ha citat el canal d'accés ferroviari a la ciutat de València o la nova via de comunicació cap a Morella, totes dues reivindicacions "de fa dècades i que repercutiran en la millora de la qualitat de vida de la ciutadania".
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part