El Consell exigirà de manera política la devolució de l'IVA
La Generalitat no contempla la via judicial per a reclamar els 280 milions corresponents a la liquidació de l'IVA de 2017.
La Generalitat no contempla la via judicial per a reclamar al govern espanyol la devolució de 280 milions d'euros corresponents a la liquidació de l'IVA de 2017. Així, continuarà reivindicant aquesta qüestió i d'altres financeres "políticament, com fins ara".
La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, ha dit que aquesta "malifeta" va ser responsabilitat de l'anterior ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro (PP). Així mateix, ha lamentat que els que ara ho critiquen "amb la boca més gran" miraren "cap a un altre costat" en aquell moment.
No obstant això, el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha deixat la porta oberta a acudir als tribunals per a reclamar aquests diners.
La Generalitat reivindicarà un dèficit asimètric
En el Consell de Política Fiscal i Financera, la Generalitat reivindicarà el dèficit asimètric i la reforma "immediata" del sistema de finançament. Aquest és l’acord a què s’ha arribat després de la comissió mixta entre els grups parlamentaris amb representació a les Corts, i el Consell.
La Comunitat Valenciana demanarà així un dèficit asimètric perquè el govern espanyol elabore la senda de despesa, com a mesura transitòria. Aquest dèficit estaria vinculat a l'infrafinançament i a la despesa per càpita, fins que l'executiu de Sánchez presente la seua proposta per al nou model de finançament autonòmic.
Més llegit
-
‘Punt a punt’ retransmet hui el València-Mallorca i demà el Llevant - Reial Societat
-
Més de 2.000 estudiants passen pels cinemes de València per a vore 'La invasió dels bàrbars'
-
À Punt estrena ‘Xino Xano Ibèric’, un viatge de Hu Zhao per tot Espanya
-
Jornada de reflexió a Extremadura en les primeres eleccions anticipades d'esta comunitat autònoma
-
Els aeroports de València i Alacant augmenten vora un 11% els vols previstos per a estes festes de Nadal
-
CASA 47 obri la inscripció a una convocatòria pilot per a accedir a 171 vivendes de lloguer assequible