El Consell demana una reunió urgent amb ADIF pel canvi d'estació dels AVE d'Alacant a Madrid
ADIF ha decidit traslladar a l'Estació de Chamartín la destinació final dels trens procedents d'Alacant
El Consell ha reaccionat a la decisió d'Adif de canviar l'estació d'arribada i eixida dels trens AVE Alacant-Madrid. L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, que depén del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, pretén que ara els combois arriben a l'estació de Chamartín (al nord de la ciutat) i no a l'estació de Puerta de Atocha com es feia fins ara.
El conseller d'Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha manifestat aquest dilluns que el govern valencià ha demanat una reunió d'urgència amb Adif per tal de resoldre la situació. "Hem demanat ja a Adif una reunió urgent per a exigir-li explicacions i, sobretot, perquè no estem d’acord amb la decisió, igual que no estan d’acord altres institucions i organitzacions socials d’Alacant. Ahí el que farem és negociar amb el ministeri, exigir-li una rectificació i explicacions al més ràpidament possible".
El PSPV d'Alacant també ha manifestat el seu malestar amb el canvi d'estació. El secretari general dels socialistes alacantins, Alejandro Soler, ha instat tant Adif com el Ministeri de Transports a reconsiderar aquesta decisió, ja que considera que "suposa un perjudici per a les activitats econòmiques i turístiques de la nostra província i, per tant, exigim les explicacions oportunes".
El PP presenta una iniciativa a les Corts
El portaveu adjunt del PP i portaveu d'Infraestructures a les Corts, Miguel Barrachina, ha anunciat la presentació d'una iniciativa en la cambra perquè es recupere l'Estació d'Atocha com a arribada i eixida dels trens d'alta velocitat Alacant-Madrid "que el govern de Sánchez vol desplaçar a Chamartín".
Barrachina ha assegurat en un comunicat que, amb aquesta decisió de l'executiu central, "els AVE procedents d'Alacant s'allunyen del centre de Madrid i es perden 45 minuts en cadascun dels desplaçaments i signifiquen costos més alts".
Segons el parer del portaveu adjunt del PP, "això és així perquè es va frenar la inversió de 423 milions d'euros anunciada el març del 2018 pel govern del PP per a ampliar l'estació de Puerta de Atocha".
Barcala considerà "un despropòsit" el canvi d'estació
Per la seua banda, l'alcalde d'Alacant, Luis Barcala (PP), ha considerat "un autèntic despropòsit" que els AVE entre Alacant i Madrid tinguen com a punt de destinació i origen l'estació de Chamartín, i ha anunciat que demanaran una reunió amb Adif per a traslladar la demanda de la província alacantina que no es materialitze aquesta "decisió unilateral".
"La línia més important de l'AVE d'Espanya és la que castiguen?", s'ha preguntat Barcala en declaracions als periodistes.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part