El Consell aprova modificar el currículum de batxillerat per a adequar-lo a la normativa estatal i a les PAU
Els canvis s'implementaran progressivament en dos cursos acadèmics per a facilitar l'adaptació dels centres
El ple del Consell ha aprovat este divendres la modificació del currículum de Batxillerat per a adequar les assignatures impartides al que establix la normativa estatal i garantir la igualtat d'oportunitats en les Proves d'Accés a la Universitat (PAU).
El conseller portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha explicat en la roda de premsa posterior al ple que esta revisió afecta la totalitat de les matèries comunes i de modalitat, ja que els currículums han sigut reformulats per a harmonitzar-los amb la resta d'Espanya.
D'esta manera, els canvis, que es faran progressivament en dos cursos acadèmics per a facilitar l'adaptació dels centres educatius, incideixen en les competències específiques, els criteris d'avaluació i els sabers bàsics. Les novetats relacionades amb l'ordenació acadèmica i els currículums de les matèries de primer curs de batxillerat entraran en vigor el curs 2026-2027, mentre que els canvis corresponents al segon curs s'implantaran el curs 2027-2028.
Entre les modificacions aprovades, s'inclou l'estudi del terrorisme en l'assignatura d'Història d'Espanya, la incorporació de la matèria optativa Unió Europea i la substitució de l'actual assignatura Programació, Xarxes i Sistemes Informàtics per Informàtica, que adopta una perspectiva transversal.
Les modificacions, segons ha explicat la Generalitat en un comunicat, oferirà a l'estudiantat valencià "les mateixes garanties i oportunitats que la resta dels alumnes del país, en un context en què l'estructura de les proves d'accés a la universitat (PAU) avança cap a una major homogeneïtat estatal".
Unitats escolars concertades
D'altra banda, el Consell ha aprovat este divendres l'acord pel qual s'autoritza el nombre màxim d'unitats escolars a concertar en els centres privats valencians sostinguts amb fons públics per al curs acadèmic 2026-2027. En total s'han tramitat 92 expedients i s'ha atés l'especial situació de les zones afectades per la dana, les singularitats de cada centre i els criteris generals de racionalització de la despesa.
L'acord, proposat per la Direcció General de Centres Docents, s'aplica a les etapes d'educació infantil, educació primària, educació especial, educació secundària obligatòria, batxillerat i formació professional.
Més llegit
-
Set anys de presó per a l'exdirector de l'Hospital General de València Sergio Blasco per manipular contractes sanitaris
-
Dotze persones ateses per inhalació de fum i ansietat en un incendi en una vivenda a València
-
589 els morts, quasi 3.000 ferits i almenys 14 espanyols sepultats a Veneçuela
-
L’Agència Espacial Europea capta la foto més gran del cor de la Via Làctia, amb seixanta milions d'estreles
-
Els estudiants valencians obtenen la segona nota d'accés a la universitat més baixa de tot Espanya
-
El Consell prorroga fins al 31 de desembre la reducció dels preus del transport públic