La Comissió del Pacte de Toledo acaba sense arribar a cap acord
PSOE, PDeCAT, PNB i Compromís demanen un pacte d'urgència per a debatre i votar les mesures
La comissió del Pacte de Toledo ha acabat la reunió aquest dimarts sense poder tancar un acord sobre la revisió de les seues recomanacions. Després d’aquesta, el Partit Popular i Units Podem, amb majoria en la comissió, han manifestat el seu rebuig a celebrar noves trobades per a buscar un acord abans de concloure la legislatura.
Segons el calendari que disponia la comissió que presideix la diputada popular Celia Villalobos, els grups tenien previst celebrar aquest dijous un debat sobre les seues recomanacions amb la idea d'elevar-les al ple de la pròxima setmana, que seria l'últim de la legislatura.
No obstant això, en poc més d'una hora, els grups han abandonat la comissió després de constatar la impossibilitat de tancar un acord. Segons han comentat els diputats presents en la reunió, Units Podem ja ha anticipat que, tal com estaven redactades les recomanacions, presentaria vots particulars a la gran majoria d'elles.
Més de dos anys sense èxit
El final dels treballs per a renovar les recomanacions del Congrés per al sistema públic de pensions posa fi a més de dos anys de treball, des que al novembre de 2016 s’iniciara una ronda de més de trenta compareixences per a renovar les 21 recomanacions i introduir-ne dues noves, una dedicada a la joventut i una altra a l'economia digital i a la robotització de l'ocupació.
Sol·liciten una comissió extraordinària per a votar les mesures.
El PSOE, el PDeCAT, el PNB i Compromís han sol·licitat a última hora celebrar una comissió extraordinària del Pacte de Toledo al Congrés amb la finalitat de debatre i votar les recomanacions amb les quals han treballat els últims anys i intentar que s'aconseguisca algun tipus d'acord abans de la dissolució del parlament.
Els quatre portaveus d'aquestes formacions en el Pacte de Toledo han registrat aquesta sol·licitud hores després que la reunió prevista al matí acabara en fracàs.
Malgrat aquesta sol·licitud, PP i Units Podem continuen tenint la clau per a convocar la sessió. A més, Ciutadans també s'ha mostrat contrari a celebrar la convocatòria després de l'enfrontament viscut en la comissió.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part