Comença la negociació de la pròrroga dels ERTO
Actualment hi ha més de 755.000 persones acollides a un.
El govern espanyol, sindicats i empresaris comencen aquest divendres una nova negociació amb l'objectiu de prorrogar els expedients de regulació temporal d'ocupació (ERTO). En la reunió es pretén abordar el termini de la pròrroga i la millora de la formació per als treballadors que actualment estan en ERTO, que a dada de tancament de 2020, són 755.610 persones, 8.033 treballadors més que al novembre; i molt lluny del pitjor moment de la crisi, al mes d'abril, quan va arribar a haver-hi més de 3,4 milions de persones.
En l'últim decret, aprovat a la fi de setembre, estenia fins al 31 de gener de manera automàtica els procediments per força major per a determinats sectors econòmics, i creava dues figures, els ERTO d'impediment d'activitat i els ERTO de limitació d'activitat, als quals poden acollir-se totes les empreses, amb exoneracions bastant elevades, que en alguns casos arriben fins al 100%. Així, ara els empresaris demanen que s'estenga la següent pròrroga almenys fins que finalitze l'estat d'alarma decretat a Espanya el 9 de maig de 2021.
Per a la ministra de Treball, Yolanda Díaz, els ERTO són una eina que està "funcionant molt bé" i que s'han dotat d'una "enorme flexibilitat", però que encara necessiten més "simplicitat".
Des de les tres parts involucrades coincideixen que continua necessitant-se l'eina dels ERTO sobretot per a sectors que no han pogut recuperar la seua activitat plenament, com el turístic, o que s'estan veient sotmesos a restriccions per a frenar els contagis de Covid, com l'hoteleria o el comerç.
Amb el nou acord, també està per veure si es mantindrà l'esquema que hi havia fins ara o si es produiran més canvis en la llista de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE) que determina quines són les que es poden acollir a un ERTO. No obstant això, es preveu que, a causa de les noves restriccions imposades en les diferents comunitats autònomes, s'haurà de modificar per donar-hi cabuda a altres activitats que abans no eren considerades i poder, així, dotar d'instruments a la societat per a protegir treballadors i empreses afectades.
El salari mínim, a debat
Durant la reunió entre els agents socials i econòmics i el govern espanyol també es tractarà el tema del salari mínim interprofessional (SMI), que en aquest moment està congelat en 950 euros mensuals.
En l'últim Consell de Ministres de l'any 2020, el govern de Pedro Sánchez va decidir prorrogar per a 2021, el reial decret de 2020 pel qual s’establia un SMI de 950 euros mensuals per catorze pagues. La intenció era donar més marge a la negociació del diàleg social per a acordar quina ha de ser l'evolució de l'SMI aquest nou any, en funció de la consolidació de la recuperació econòmica.
Més llegit
-
La cap de Meteorologia d'À Punt defén que la dana se sabia des de quatre dies abans: "La magnitud era històrica"
-
L'Audiència de València ordena obrir juí oral a Mónica Oltra i dotze acusats més per possible encobriment d'abusos a una menor
-
Tallen l’AP-7 a Tavernes de la Valldigna per l’incendi d’un camió
-
La jutgessa de Catarroja fa el primer pas al TSJ per a investigar Mazón
-
Ricardo Caballer bat el rècord Guinness en disparar a Las Vegas la mascletà més gran del món
-
Intercepten el conductor d’una moto circulant a 194 km/h en un tram limitat a 80 a la CV-30 a València
Més vist
Més escoltat
-
23.02.2026 | 90 minuts
-
22.02.2026 | Fem banda
-
23.02.2026 | L'hora de la cultura
-
23.02.2026 | Carlos Calvo (CIDE): “El canvi climàtic va intensificar un 20% la precipitació de la dana del 2024”
-
23.02.2026 | "Societat", amb Susana Golf | L’àlbum familiar “secret” de la Casa Reial amb Leonor i Sofía
-
23.02.2026 | El més viral, amb Fran Sevilla | La primera quedada dels Therians acaba mal