Ciutadans demana la jutgessa que investiga la dana que cride a declarar com a testimoni els responsables de la CHX, Emergències i Aemet
També han demanat que testifique la cap de servei de l'112 i la directora de comunicació del Centre de Coordinació d'Emergències
Ciutadans, que exerceix una de les acusacions populars en la causa sobre la investigació de la dana, ha sol·licitat este dimarts al jutjat número 3 de Catarroja que cride a declarar com a testimonis, entre altres, el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), Miguel Polo; el director general i subdirector d'Emergències, Alberto Javier Martín i Jorge Suárez, respectivament; i el cap de Climatologia de l'Aemet en la Comunitat Valenciana, José Ángel Núñez.
També han demanat que testifique Inmaculada Piles, cap de servei responsable en l'112 del Centre de Coordinació d'emergències, i la directora de comunicació del Centre de Coordinació d'Emergències.
En un escrit presentat a la magistrada, els advocats Mamen Peris i Eduardo García-Ontiveros, justifiquen la seua petició "a la vista de les declaracions dels investigats" (l'exconsellera d'Interior, Salomé Pradas i qui va ser secretari autonòmic d'Emergències, Emilio Argüeso) i de la compareixença com a testimoni de la delegada del govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé.
Més llegit
-
El nivell de la mar ja ha pujat molt més del que estimaven els models: "Podem vore impactes devastadors"
-
L’Ajuntament de València suspén la mascletà d'este dijous per la pluja
-
Un turisme cau en les vies del Tram a la Vila Joiosa i obliga a tallar la línia fins al Campello
-
La pluja i un seguit d'accidents i avaries causen retencions quilomètriques als accessos a València
-
Reobri l'AP-7 en direcció a València, però continua tallada a Alcalà de Xivert en direcció a Barcelona
-
Dijous de pluja més general i amb tempestes locals
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
04.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia
-
03.03.2026 | ContrÀpunt