Catalunya i Euskadi, fora del repartiment de menors migrants, mentre que la Comunitat Valenciana, Madrid i Andalusia acolliran la meitat
El Ministeri de Joventut i Infància ha estimat que traslladaran "un màxim de 3.975 xiquets, xiquetes i adolescents" que actualment estan a les Canàries, Ceuta i Melilla
El govern d'Espanya ha deixat Catalunya i Euskadi fora del repartiment de menors migrants no acompanyats, mentre que la Comunitat Valenciana, Madrid i Andalusia hauran d'acollir aproximadament la meitat d'estos xiquets i xiquetes. Segons fonts del Ministeri de Joventut i Infància, després d'aplicar els criteris del reial decret llei a totes les comunitats autònomes, el Ministeri ha estimat que traslladaran "un màxim de 3.975 xiquets, xiquetes i adolescents", que actualment estan a les Canàries, Ceuta i Melilla.
Esta aplicació de criteris i reducció del nombre total de trasllats (inicialment superaven els 4.400) ha fet, segons les mateixes fonts, que dos territoris es troben amb el sistema d'acolliment "tensionat" (Catalunya i Euskadi). Per això, assenyalen que "a causa de l'esforç previ realitzat durant els últims anys", no tindran inicialment cap acolliment.
Malgrat això, les mateixes fonts precisen que "de manera voluntària", Catalunya ha anunciat la intenció d'acollir, com a mínim, el mateix nombre de xiquets, xiquetes i adolescents que en anteriors campanyes d'acolliment, és a dir, 31.
Per la seua part, les comunitats que més menors migrants hauran d'acollir són Andalusia, on traslladarien 677 xiquets i xiquetes; Madrid, amb 647, i la Comunitat Valenciana, amb 571.
Més llegit
-
Passejada reivindicativa a Picanya per a exigir a l'Ajuntament que no edifique en una zona d'horta productiva
-
Mor a València l'actor i humorista Fernando Esteso als huitanta anys
-
En marxa un nou servici públic d'autobús que connecta els municipis del Baix Segura
-
‘En casa d’Inés’ conta diumenge les històries de superació d’Arkano, la Tia Visantica i la xef Rakel Cernicharo
-
El govern espanyol reprendrà esta vesprada els treballs per a abordar la revalorització de les pensions
-
Calp posa límits al turisme ciclista. L'Ajuntament estudia mesures per a regular el trànsit de bicis davant del malestar veïnal