Cascos nega que ordenara a AENA contractar empreses de la trama Gürtel
"Mai he recomanat contractar ningú quan era ministre d'Espanya", ha declarat l’exresponsable de Foment.
L'exvicepresident del govern, Francisco Álvarez-Cascos, ha negat aquest dilluns que, durant la seua etapa com a ministre de Foment, ordenara a AENA que contractara empreses de Francisco Correa, líder de la trama Gürtel.
El fundador i actual vicepresident de Fòrum Astúries ha testificat en l'Audiència Nacional en el juí a Francisco Correa, a l'excomptable de les seues empreses, José Luis Izquierdo, a l'exdirector de comunicació del gestor aeroportuari, Ángel López de la Mota, i a l'exsubordinat d'aquest últim, José María Gavari, per als quals la Fiscalia demana entre set i deu anys de presó.
Les fiscals anticorrupció mantenen que Correa va obtindre entre 2001 i 2002 un total de 22 contractes per a la participació d'AENA en esdeveniments, la majoria fires, com Fitur i Expo Oci, sense que es licitara un concurs públic. Álvarez-Cascos ha explicat que, com a ministre de Foment, només intervenia en el nomenament del president d'AENA perquè havia de passar pel Consell de Ministres. No obstant això, ha assegurat que aquest ens públic tenia autonomia per a designar la resta de càrrecs i adjudicar contractacions. "Mai he recomanat contractar ningú quan era ministre d'Espanya", ha afegit.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució de l'incendi a la Vall d'Uixó
-
Més de 7.200 hectàrees calcinades i risc de propagació a Eslida, però amb condicions meteorològiques més favorables
-
Rescaten un xiquet assentat sobre un aparell d’aire condicionat exterior al pis 21 d'un edifici de Benidorm
-
À Punt oferirà avanços i un especial informatiu des de les 13 hores per a seguir l'incendi de la Vall d'Uixó
-
Extingit l'incendi de vegetació prop de l'Oceanogràfic que ha generat una gran fumeguera visible des de diversos punts de València
-
Les flames amenacen la Serra d'Espadà, un dels principals tresors naturals valencians
Més vist
-
27.07.2026 | Entrevista LNM Juan Carlos Valderrama
-
25.07.2026 | Entrades Mores d'Orihuela i de la Vila-Joiosa | Segona part
-
25.07.2026 | Entrades Mores d'Orihuela i de la Vila-Joiosa | Primera part
-
26.07.2026 | Informatiu nit
-
26.07.2026 | Entrada cristiana de la Vila Joiosa | Segona part
-
26.07.2026 | Entrada cristiana de la Vila Joiosa | Primera part