Calviño, partidària d’ajornar la decisió sobre el salari mínim al 2021
La vicepresidenta tercera del govern espanyol i ministra d'Assumptes Econòmics creu que no és el moment oportú.
Nadia Calviño s'ha mostrat partidària de prendre's “una mica de temps” i adoptar una decisió sobre l'evolució del salari mínim interprofessional (SMI) ja començat el 2021. En declaracions a La Sexta, Calviño ha defensat que, si no hi ha acord entre els agents socials que es reuneixen aquesta vesprada amb el Ministeri de Treball, “potser cal deixar passar una mica de temps per a prendre la decisió en un context en què la recuperació econòmica estiga enfilada”, ja el 2021.
Calviño ha subratllat que el compromís del govern espanyol és clar amb la pujada de l’SMI, amb un increment del 30% en dos anys, però que la qüestió ara és “si és aquest el moment oportú”, tenint en compte les circumstàncies. La vicepresidenta ha subratllat que la prioritat és la creació d'ocupació i la recuperació econòmica. “Estem parlant de si el govern, en aquest moment, ha d’imposar o no aquesta decisió”, ha afirmat.
Aquesta vesprada, el Ministeri de Treball aborda amb la patronal i els sindicats l'evolució de l’SMI, situat enguany en 950 euros mensuals en 14 pagues. El Ministeri de Yolanda Díaz ha avançat el seu rebuig a congelar l'SMI, com planteja la patronal, mentre que els sindicats han reclamat pujades, per la qual cosa un acord de diàleg social en aquest tema no sembla senzill.
Més llegit
-
L'aviació israeliana inicia una altra onada de bombardejos contra "el cor" de Teheran
-
Les grans navieres suspenen el pas per l’estret d’Ormuz i desvien les rutes pel conflicte a I'Iran
-
Convulsió en els mercats: la borsa espanyola cau un 2,6% i l'euro retrocedix davant del dòlar
-
Hospitalitzen un treballador després de caure d’un mur de tres metres a Artana
-
La família de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca denuncia "assetjament" i "amenaces"
-
Zapatero nega que fora el facilitador del rescat de l'aerolínia Plus Ultra: "No, en absolut"
Més vist
-
02.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
01.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
Jorge Peris, des de Doha: "Cada 2 o 3 hores sentim el soroll dels projectils"
-
01.03.2026 | Les vostres fotos de l'Oratge
-
01.03.2026 | Informatiu migdia
-
28.02.2026 | Galania de la reina de les festes de Castelló, Magdalena 2026