Brancal nega estar investigada en el cas dels sobres
La vicealcaldessa de Castelló argumenta que la querella del PP està paralitzada als jutjats.
La vicealcaldessa de Castelló, Ali Brancal, ha aportat aquest matí la documentació a la comissió extraordinària de bon govern per a defendre que no se li aplique el codi. Considera que no està sent investigada perquè la querella que va presentar el Partit Popular està paralitzada als jutjats.
L'oposició no opina el mateix. Tant el Partit Popular com Ciutadans qualifiquen d'"excuses" els arguments esgrimits per Brancal i insten l'alcaldessa, la socialista Amparo Marco, a aplicar-li el codi. Els grups municipals socialista i de Castelló en Moviment emplacen a estudiar la documentació de cara a la pròxima comissió sobre el cas, el 13 de desembre.
És en aquesta sessió quan es decidirà el futur polític de Brancal, ja que es votarà un dictamen que després s'elevarà al ple que l'Ajuntament de Castelló celebrarà el dia 20 de desembre. Els grups municipals hauran de pronunciar-se i determinar si s'ha d'aplicar el codi de bon govern o no a la regidora de Compromís.
El cas dels sobres va començar per una querella presentada pel PP contra la vicealcaldessa i també contra l'actual secretari autonòmic, Enric Nomdedéu, quan era regidor de l'Ajuntament de Castelló. Se'ls acusa d'enviar fa quatre anys propaganda electoral del seu partit, Compromís, des de l'Ajuntament. Brancal i Nomdedéu van recórrer davant de l'Audiència Provincial que ara ha de decidir si s'accepten o no com a prova els sobres que els populars hi van aportar.
Més llegit
-
Turistes espanyols entre els morts en estavellar-se una avioneta a les Línies de Nazca
-
Mor el jove de 21 anys ferit per una vaca durant els festejos taurins de Tírig
-
Mor una xiqueta de 13 anys en un accident entre una autocaravana i un camió a l'AP-7, a Benicàssim
-
Vacances amb estrés i sense descans: pressió social, planificació desmesurada i expectatives idíl·liques
-
Les primeres tempestes deixen granís de grans dimensions
-
La paella més viral de Londres que ven mil racions al dia no és de cap xef valencià