Baldoví lamenta que Sánchez només traspasse la gestió de l’ingrés mínim vital a certes autonomies
Compromís avança que el suport a una nova pròrroga de l’estat d’alarma dependrà del tarannà negociador de l’executiu.
“Per què el que és bo per al País Basc i Navarra no és bo per als valencians?”, es preguntava el diputat de Compromís al Congrés, Joan Baldoví, després de saber que el País Basc i Navarra gestionaran l’ingrés mínim vital després de tancar un acord amb el govern espanyol i, en canvi, el govern de Sánchez no haja negociat la mateixa transferència amb la Comunitat Valenciana, malgrat haver-la reivindicat.
Durant la seua intervenció en Les notícies de la nit, el diputat de Compromís, ha admés que li sembla “perfecte” l’acord que ha tancat el govern espanyol amb el País Basc i Navarra, però pensa que l’actitud del govern evidencia que “no tots els ciutadans som iguals” perquè ha accedit a la proposta de dos autonomies i, en canvi, ha desatés la d’altres, com la valenciana, que també volen gestionar aquesta prestació.
Anima al PSOE i a Podem a demanar-ho
No obstant això, Joan Baldoví ha avançat en À Punt que continuarà reivindicant davant el govern espanyol “allò que diu la llei, que és que la renda mínima garantida la gestionen les comunitats autònomes”. A més, ha instat els diputats valencians del PSOE i de Podem a fer aquesta mateixa petició al Congrés: “també haurien de demanar que l’ingrés mínim vital el puguen gestionar totes les comunitats que vulguen”, ha apuntat.
D’altra banda, i pel que fa al suport a una nova pròrroga de l’estat d’alarma, el diputat de Compromís ha assenyalat que el seu suport a la proposta de Sánchez “dependrà de la capacitat negociadora del govern”. És més, ha afegit que si el govern mostra un tarannà negociador amb les demandes de Compromís, aquesta formació donarà un sí a la pròrroga.
Més llegit
-
Recupera l'anell de boda de sa mare després de reconéixer-lo en una notícia d'À Punt
-
Quatre operaris que havien fet uns treballs de soldadura, detinguts per imprudència greu després de l'incendi d'uns baixos a València
-
Doble crim masclista al Fenollar: un home mata la dona i una de les filles i ferix l'altra
-
Nou dels 95 directors de centres educatius que van anunciar la dimissió en la vaga l’han ratificada
-
Mor un home amb mobilitat reduïda en l'incendi d'un habitatge a Callosa d'en Sarrià
-
El recorregut del dol, reconeixement públic i justícia dels afectats de l'accident del metro de València
Més vist
Més escoltat
-
01.07.2026 | 90 minuts
-
01.07.2026 | L'hora de la cultura | “El fantabuloso mundo de Tim Burton” i "El Cerverator"
-
02.07.2026 | Les notícies del migdia
-
02.07.2026 | VersedIA: la IA que transforma records en llibres
-
01.07.2026 | “El fantabuloso mundo de Tim Burton”, una proposta de teatre musical inclusiu impulsada per APRODIS
-
01.07.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part