Asaja acusa la ministra de Transició Ecològica de voler liquidar el transvasament Tajo-Segura
L'Associació de Joves Agricultors d'Alacant exigeix a Teresa Ribera que done explicacions o dimitisca de manera immediata.
L'Associació de Joves Agricultors (Asaja) d'Alacant ha denunciat que la vicepresidenta per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera, "intenta liquidar el transvasament Tajo-Segura" i li ha exigit que "done explicacions o que presente la dimissió immediata".
La denúncia arriba després que el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) ha publicat l'orde que autoritza un transvasament dels embassaments d'Entrepeñas i Buendía, a través de l'aqüeducte Tajo-Segura, de 16,2 hectòmetres cúbics per al mes de febrer, dels quals 7,5 es destinaran a proveïment urbà i 8,7 a regadiu. El president d'Asaja d'Alacant, Eladio Aniorte, ha lamentat que Ribera "torna a ignorar" les recomanacions dels tècnics de la comissió d'explotació, que aconsellaven un transvasament de 20 hectòmetres cúbics.
L'Associació de Joves Agricultors ha demanat que es complisca la llei d'avaluació ambiental, que inclou els acords del memoràndum, que ja van suposar augmentar la reserva d'una conca que emmagatzema en l'actualitat 5.972 hectòmetres cúbics, enfront dels 445 del Segura.
Aniorte ha afirmat que Ribera està mostrant una "deslleialtat absoluta" cap a la Comunitat Valenciana, i que tots els mesos envia menys aigua de la que els pertany. També ha recordat que de les explotacions agràries i ramaderes depenen 40.000 famílies i el 50% de la superfície agrària útil de les comarques del sud.
Més llegit
-
Pérez Llorca: “M’indigna que alguns caradura hagen fet ús d’una posició privilegiada per a adjudicar vivendes”
-
Només tres de cada deu persones que treballen en la ciència al món són dones i molt poques arriben a alts càrrecs i lideren equips
-
Sánchez defén que el sistema ferroviari "no és perfecte, però és segur" i Feijóo anticipa que el govern "s'assentarà al banc dels acusats" per l'accident
-
La Generalitat iniciarà enguany les obres per a descongestionar la CV-35 amb un presupost de 7,7 milions d’euros
-
Un detingut a Torrevieja acusat de furtar 35 bicicletes, 18 patinets elèctrics i una bossa amb cinc carregadors
-
La Setmana Santa de Sagunt podria perdre distinció de festa d'interés turístic nacional per discriminar dones
Més vist
Més escoltat
-
10.02.2026 | 90 minuts
-
10.02.2026 | L’evolució del sentit del gust i el plaer gastronòmic amb Juli Peretó
-
11.02.2026 | Les notícies del migdia
-
11.02.2026 | Esports À Punt
-
10.02.2026 | ‘L’espurna de la ciència’: dones que transformen la investigació
-
11.02.2026 | Referents femenins en la ciència i la tecnologia