Directes
Ara en la televisió
DIUMENGE, PAELLA
Notícies

Alcoi aprova els pressupostos un mes després en fracassar l’intent d’articular una moció de censura contra Toni Francés (PSPV)

El termini després de la qüestió de confiança acaba sense cap alternativa entre PP, Vox i Guanyar en el govern local, format per nou regidors socialistes i tres de Compromís

Sessió plenària a l'Ajuntament d'Alcoi este passat 4 de maig / Facebook: @ajuntamentalcoi

Els pressupostos municipals d’Alcoi per al 2026 han quedat aprovats automàticament este dijous després que haja expirat el termini d’un mes per a presentar una moció de censura contra l’alcalde, Toni Francés, del PSPV-PSOE, després de perdre la qüestió de confiança vinculada als comptes.

El passat 14 d’abril, PP, Vox i Guanyar Alcoi votaren en contra de la qüestió de confiança presentada pel govern local, format per nou regidors socialistes i tres de Compromís, en una corporació municipal de 25 edils. Els comptes ascendixen a 76,9 milions d’euros.

El vot de Guanyar Alcoi va ser determinant perquè la formació va retirar el suport habitual al govern municipal arran del projecte del parc empresarial Alcoi Sud. Tot i que els pressupostos no incloïen cap partida per a esta actuació, Guanyar va condicionar el suport a la retirada del protocol signat amb la Generalitat i la Cambra de Comerç per a estudiar-ne el desenvolupament.

Després d’un mes sense que l’oposició haja registrat cap moció de censura amb un candidat alternatiu, els comptes han quedat aprovats definitivament.

En un comunicat, Toni Francés ha assegurat que el fet que no haja prosperat cap alternativa demostra que “l’oposició no ha sigut capaç de presentar una alternativa de govern”. Segons el primer edil, PP, Vox i Guanyar “no s’han assegut a negociar” i ha remarcat que el govern municipal continuarà treballant “ara amb el pressupost aprovat” per a afrontar els reptes de la ciutat.

Per la seua banda, el Partit Popular ha considerat que Francés hauria d’haver dimitit després de perdre la confiança del ple. El portaveu popular, Carlos Pastor, ha afirmat que és “incomprensible” que l’alcalde continue en el càrrec “sense fer un pas al costat ni plantejar canvis reals en la manera de governar”.

També et pot interessar