Alacant se suma a la xarxa de municipis amb competències per a sancionar pisos turístics
La Generalitat destaca l'"avanç" del programa de col·laboració amb els ajuntaments per a reforçar el control i lluitar contra l'economia submergida en el sector
El programa de col·laboració entre la Generalitat i els ajuntaments per a reforçar el control dels pisos d'ús turístic i lluitar contra l'economia submergida en el sector ha sumat una nova adhesió, la de la ciutat d'Alacant. Així se suma al conveni de delegació de competències sancionadores i eleva a set els municipis que tenen potestat per a multar els propietaris d'esta classe de vivendes en cas d'incompliments. “L’Ajuntament d’Alacant ja pot iniciar l’exercici d’estes competències, després de revisar i informar favorablement la sol·licitud d’adhesió al conveni marc per a la delegació de les competències sancionadores en matèria d’habitatges d’ús turístic”, ha explicat la consellera d'Indústria, Turisme, Innovació i Comerç, Marián Cano.
Segons ha recordat, esta línia de col·laboració s’articula a través del conveni marc subscrit amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), que permet als ajuntaments adherits assumir la resolució dels procediments sancionadors, “amb l’objectiu d’aconseguir una actuació més àgil, eficaç i pròxima davant de possibles irregularitats”. A més d'Alacant, a la Comunitat Valenciana hi ha sis poblacions que tenen delegat l’exercici de les competències sancionadores en matèria de pisos turístics: València, Faura, la Font d’en Carròs, Benidorm, Piles, Ayora i Alacant.
Cano ha subratllat que este model de col·laboració “reforça la coordinació entre administracions i millora la capacitat de control des de l’àmbit local”, i ha afegit que “la Generalitat continuarà impulsant este sistema per a garantir un desenvolupament ordenat, legal i sostenible dels habitatges d’ús turístic a la Comunitat Valenciana”.
Més de 18.000 baixes del registre per irregularitats
Així mateix, la consellera ha valorat l'avanç en la depuració del Registre de Turisme de la Comunitat Valenciana, que s'està duent a terme després de l'aprovació en el 2024 de la llei autonòmica de vivendes d'ús turístic, impulsada pel Consell. En este sentit, ha assenyalat que només en el 2025 s'han donat de baixa més de 18.300 habitatges d'ús turístic que no complien la normativa i ha afegit que durant el 2026 el procés continua amb la tramitació de la baixa d'altres 11.000 pisos més.
Segons ha destacat la titular de Turisme, esta normativa i el procés d'actualització del registre "estan afavorint la legalitat, el control de l'intrusisme i un model turístic més equilibrat", al mateix temps que "contribuïxen a evitar la saturació, protegir els barris i preservar la qualitat de vida de la ciutadania".
Més llegit
-
L'Aemet activa un avís taronja a València des de les 9 hores de dimarts per ratxes de fins a 90 km/h
-
Tanca el museu de Nino Bravo a Aielo de Malferit perquè la família no renova la cessió de drets
-
Congestió a l'entrada per la pista de Silla a causa d'un accident a Alfafar
-
Metrovalència recupera la circulació en la línia 1, interrompuda de vesprada este dilluns per un atropellament
-
Avís taronja pel ponent que espenta la temperatura a valors primaverals
-
Educació reubica l’alumnat d’una escola de Rafelbunyol inaugurada fa sis anys pels clevills que presenta