Acaba el termini per a registrar les candidatures a les eleccions municipals
Aquest dilluns és l’últim dia perquè els partits presenten els noms que conformaran les llistes.
Aquest dilluns acaba el termini de sis dies amb què compten les formacions polítiques per a presentar les candidatures a les eleccions municipals, segons marca la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General.
La candidatura de Compromís per València va ser la primera que es va registrar després que els representants de la formació passaren més de 30 hores fent cua. Cal recordar que l'orde d'entrega de les candidatures té premi, ja que determina també la ubicació de les paperetes en la taula electoral.
Aquest dimecres es publicaran les llistes provisionals, i el dimarts 30 es coneixeran les llistes definitives. La campanya electoral de les municipals està previst que comence el pròxim 10 de maig.
Entre els requisits de les candidatures, la llei marca que han de tindre una composició equilibrada de dones i homes, de manera que en el conjunt de la llista cada sexe supose com a mínim el quaranta per cent dels noms.
Més llegit
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
L'Aemet anticipa un hivern més calorós en què el comportament de les pluges és una incògnita
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Un enginyer confirma que a les 20:41 hores va alertar la Generalitat i la CHX del desbordament de la presa de Buseo
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places