Ábalos assegura que Koldo i Santos el van utilitzar: "Venien amb una dinàmica prèvia" des de Navarra
L'exministre es queixa del "maltractament" que li va donar el president del govern, que va tractar d'encapsular en ell la causa oberta per delictes de corrupció, mentre que Sánchez ha defés la innocència de Cerdán fins a l'últim instant
L'exsecretari d’Organització del PSOE, José Luis Ábalos, ha assegurat que ha sigut utilitzat per Santos Cerdán i Koldo García, que “ja venien amb una dinàmica prèvia” de corrupció des de Navarra i el van pressionar per influir en adjudicacions d’obres.
En una entrevista a la Cadena SER este dijous, l’exministre de Transports mostra indignació pel tracte rebut per part del president del govern i revela que un dels discos durs que li va decomissar l'UCO conté converses amb Pedro Sánchez i amb diversos ministres.
“Soc un gilipollas”, “l’imbècil de tot açò”, assegura Ábalos, que explica que Cerdán i Koldo “van penetrar en el ministeri”, on el van “pressionar per a intentar influir” en les contractacions.
Després d’insistir que no es reconeix en els àudios difosos arran de la publicació d’un informe de l'UCO que el relaciona amb el cobrament de comissions en la concessió d’obres públiques, Ábalos nega el finançament il·legal en el PSOE o haver cobrat comissions.
Un disc dur amb la seua estratègia de defensa i converses amb Sánchez
També es refereix al disc dur que una dona va intentar ocultar als agents de la Guàrdia Civil després d'estar amb ell, durant el registre del seu domicili. Diu que hi guardava la seua estratègia de defensa i converses amb Sánchez, amb ministres i amb directors de mitjans de comunicació des de 2021.
Assegura que les converses importants ja les té l'UCO des que va registrar el domicili de Koldo, perquè allí es trobaven els dispositius amb gravacions i informes de tota la seua etapa com a secretari d’Organització i ministre de Transports.
Es queixa també del “maltractament” rebut per part del president del govern, que ha intentat encapsular en ell la causa oberta per delictes de corrupció, mentre que Sánchez ha defensat la innocència de Cerdán fins a l’últim moment.
Sobre les seues relacions amb les dones, es limita a dir que ningú no aguanta l’anàlisi de la pròpia vida privada. A més, assegura que dilluns declararà davant el jutge i no descarta arribar a un acord amb la Fiscalia.
Més llegit
-
Vota per la millor Foguera La Colla d’À Punt – Fogueres 2025
-
Feijóo situa Sánchez al capdavant d'una "manada corrupta" i el president espanyol li recorda els casos del PP i Vox
-
La Fiscalia no veu “infracció criminal” en Mónica Oltra després de ser acusada d'encobrir els abusos de l’exmarit a una menor
-
Troben mort a Castelló el doctor maxil·lofacial Luis Senís
-
L'Audiència de València avala la jutgessa de la dana i confirma la imputació de Pradas
-
El disc extern que una dona va tractar d'extraure de casa d'Ábalos contindria converses amb Sánchez i ministres