El 81% dels espanyols dona suport a una reforma de “la situació de la justícia”, segons el CIS
Només un 9,5% de les persones enquestades considera que la justícia sempre actua "de manera imparcial"
El Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS) destaca en l'estudi flaix sobre la carta del president del govern espanyol, Pedro Sánchez, que el 81,4% de la ciutadania considera que "tal com està la situació de la justícia a Espanya en estos moments" és necessària una reforma, enfront de l'11,4% que no ho veu així.
El mostreig, realitzat el divendres passat a partir de 1.809 entrevistes, dedica diverses preguntes a la situació de la justícia.
Una de les qüestions plantejades és si la justícia a Espanya actua sempre de manera imparcial o a vegades "es veu influïda per altres poders polítics o econòmics", a la qual cosa, una gran majoria, el 82,6% contesta afirmativament. Per contra, un 9,5% creu que sempre actua "de manera imparcial".
A més, en resposta a la pregunta de si està justificat l'ús de "mentides, insults i atacs personals en el debat polític o si haurien d'existir límits que no haurien de traspassar-se", el 90,5% dels enquestats aposta per establir estos límits. Només un 3,4% veu justificada la utilització de "mentides, insults i atacs personals" en política.
Més llegit
-
Mor d’un infart el tècnic d'Emergències que va validar el primer missatge ES-Alert durant el 29-O
-
La Generalitat impulsa una plataforma de bus ràpid entre València, Xirivella, Aldaia i Alaquàs
-
Víctimes de la dana a les Corts: "No hi haurà normalitat mentre continuen protegint el principal responsable de la mort de 230 persones"
-
La jutgessa de la dana pregunta a les parts per una possible pròrroga de sis mesos en la investigació
-
Aigualert: un sistema innovador que anticiparà inundacions i millorarà els avisos en temps real
-
Trump presumix de fites de govern i carrega contra els adversaris polítics en el discurs de l'estat de la Unió més llarg de la història
Més vist
Més escoltat
-
24.02.2026 | 90 minuts
-
24.02.2026 | ContrÀpunt
-
24.02.2026 | Capitá Paella rep el Premi al millor creador en valencià
-
24.02.2026 | "Nutrició", amb Clara Llorens | Mites i beneficis del café
-
24.02.2026 | Cadena de valor | “EL VALOR DEL MARKETING MEDITERRANI”: MARKETING I EMPLEABILITAT
-
25.02.2026 | Les notícies del migdia