El 12 d’Octubre recupera la desfilada militar
Quatre presidents autonòmics estaran absents en un acte que tindrà menys presència de soldats i convidats per la pandèmia
La desfilada militar torna als carrers de Madrid aquest dimarts, 12 d’octubre, després que l’any passat no se celebrà a causa de la pandèmia de coronavirus. Enguany hi participaran 2.656 membres de l’exèrcit, de la Policia, la Guàrdia Civil i el Servei de Vigilància Marítima i Duanera, a més de 115 vehicles i 68 aeronaus.
Aquest 12 d’Octubre tindrà menys presència de militars i menys públic, com a mesura de prevenció per la pandèmia. L’any 2019 hi van desfilar 4.200 persones.
A la cerimònia, presidida per Felip VI i la reina Letícia, acudiran tots els presidents autonòmics, a excepció del lehendakari, Iñigo Urkullu, i del president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, com va sent habitual. Enguany, però, tampoc no hi participaran el president gallec, Alberto Núñez-Feijóo, ni el de Castella-la Manxa, Emiliano García-Page. El primer està preparant el debat autonòmic de política general, que serà l’endemà, i el segon està de viatge a Brussel·les.
Més llegit
-
Arriba a La Fe la màquina de protonteràpia donada per la Fundació Amancio Ortega, que començarà a funcionar en 2027
-
Amenaça de despreniments i risc en cas d'incendi, les conclusions de l'informe que ha tancat el Principal
-
La nova presidenta de l'AVL: "Seria desitjable una presència del 50% o més del valencià en l'ensenyament per a compensar la minorització"
-
Javier Aguirre ja està a València
-
Crema a Alzira una altra vivenda vinculada als detinguts pel tiroteig mortal a l'Alquerieta
-
El Tribunal Suprem confirma els quatre anys de presó per a Santi Mina per un delicte d'abús sexual