Hamàs rebutja el pla de pau dels EUA perquè no inclou l’eixida de les tropes israelianes
Sobre el terreny els atacs israelians no paren i maten cada dia desenes de civils a Gaza
Vint-i-quatre hores després que els Estats Units van anunciar que Israel havia acceptat el pla de pau del president nord-americà, Joe Biden, Hamàs l’ha rebutjat perquè diu que en el pacte originari es plantejava l’eixida de les tropes israelianes i ara no ho diu expressament. Sobre el terreny els atacs israelians no paren i maten cada dia desenes de civils.
Almenys nou persones han mort per un atac en un mercat al barri de Deir al-Balah, a la ciutat de Gaza. Entre les víctimes hi havia almenys dos menors que encara tenien la motxilla a l’esquena. A més, els bombardejos i atacs terrestres han causat en les últimes hores la mort de 34 palestins més.
Egipte hauria acceptat que Israel controlara el corredor de Filadèlfia, una franja de terra que recorre la frontera entre Gaza i Egipte, però només temporalment. El cap de la diplomàcia dels Estats Units, Antony Blinken, ja està a Qatar per a tractar d'influir sobre Hamàs, que rebutja el pla de tres fases de Biden.
Per la seua banda, el president del govern d’Israel, Benjamin Netanyahu, davant del seu gabinet de guerra, ha repetit que no conclouran les accions militars "fins a la total destrucció de Hamàs”.
D’altra banda, este dilluns s’han recuperat els cadàvers de sis ostatges. Tots són homes i de moment no s'ha informat de la causa de la mort. A l'interior de Gaza encara hi ha 105 ostatges, però es tem que molts d'ells puguen estar morts. A Cisjordània han alliberat 25 palestins que denuncien les tortures que han patit els tres mesos que han estat detinguts sense càrrecs.
Més llegit
-
Dos accidents col·lapsen l'entrada a València per la pista de Silla i l'A-3 i obliguen a tancar carrils
-
Baixen les màximes, continua la basca i pot ploure a l'interior de València i del nord d'Alacant
-
L'oratge canvia, més humitat i baixen les màximes
-
Les fortes tempestes provoquen diversos incendis per llamps i obliguen a desallotjar una festa a Torrent
-
Comença el final de ‘L’Alqueria Blanca’
-
Un incendi amb tres focus prop del nucli urbà alarma Benifaió en plena matinada