Les diferències entre la trobada de Trump amb Putin i amb la de Zelenski
La primera reunió en sis anys entre el president dels EUA i el de Rússia s’ha caracteritzat per un to insòlitament cordial i contrasta amb la duresa cap a Zelenski
La primera reunió en sis anys entre Donald Trump i Vladímir Putin s’ha caracteritzat per un to insòlitament cordial: catifa roja, encaixada i trajecte compartit en la limusina presidencial, un gest poc habitual en protocol diplomàtic. Fins i tot, ha sigut el president rus qui ha comparegut primer davant dels mitjans, per davant de l’amfitrió nord-americà. Trump va tancar la trobada amb un missatge d’agraïment a Putin: “Gràcies, senyor president”.
La imatge de sintonia amb el líder del Kremlin contrasta amb la duresa mostrada cap a Volodímir Zelenski. Poc després de la reunió, en una entrevista a Fox News, Trump va carregar contra el president ucraïnés i va traslladar-li tota la responsabilitat d’avançar cap a la pau: “Depén d’ell”. Ja al febrer, en la visita de Zelenski a Washington, l’havia acusat de “jugar amb la tercera guerra mundial” i de ser “un desagraït”.
La relació entre tots dos líders ha estat marcada per la tensió en les últimes cites: al febrer a la Casa Blanca, a l’abril al Vaticà i al juny en la cimera de l’OTAN. Mentrestant, Trump i Putin tornaran a trobar-se dilluns a Washington, després d’haver escenificat un acostament que els separa, encara més, de Kíiv.
Més llegit
-
Mor atropellada una dona quan creuava una avinguda a Alacant
-
Extingit l'incendi forestal declarat este dissabte de vesprada a Xàtiva
-
La Generalitat tanca parcs naturals i suspén activitats a l’aire lliure davant de l’alerta roja per calor extrema
-
Estes són les setze noves festes valencianes declarades d'interés turístic
-
Sis persones ateses per inhalació de fum en l'incendi d'un habitatge a l'avinguda de Blasco Ibáñez de València
-
Emergències emet un avís especial per temperatures extremes persistents i risc d'incendis forestals