Els anuncis del Trump en el discurs d'investidura
Ja ha avançat que declararà l'emergència nacional a la frontera de Mèxic i mobilitzarà l'exèrcit per a deportar migrants i sol·licitants d'asil
Donald Trump ha pres possessió del càrrec este dilluns i en el discurs d'investidura ja ha anunciat que complirà la promesa estrela de la campanya: declararà l'emergència nacional a la frontera de Mèxic. A més, també ha avançat que considerarà els càrtels com a organitzacions terroristes i mobilitzarà l'exèrcit per a deportar migrants i sol·licitants d'asil. "Milions i milions de criminals", ha dit, repetint una exageració habitual en els seus discursos.
Sobre el canal de Panamà, una advertència: "El recuperarem", ha assegurat, sense dir com. Així mateix, ha anunciat que reanomenarà el golf de Mèxic com el golf d'Amèrica, que revocarà les polítiques destinades a la lluita contra el canvi climàtic, i que llançarà una missió per a conquistar Mart.
"Els astronautes nord-americans plantaran allà les barres i estreles de la bandera", segons ha assegurat, mentre que Elon Musk —propietari de l'empresa SpaceX— intentava contindre's per a no saltar d'alegria.
"Només dos gèneres"
"Només hi ha dos gèneres: homes i dones", ha anunciat, un retrocés en la protecció dels drets de les persones trans. Tot, en nom d'un projecte que ha definit com la "revolució del sentit comú".
Poc després, Trump firmava les primeres ordes executives. De moment, no ha dit ni una paraula de la invasió d'Ucraïna o la compra de Groenlàndia i no ha fet cap anunci concret sobre la imposició de nous aranzels que podria desembocar en una nova guerra comercial.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | El temporal de vent d'este dissabte, amb ratxes per damunt dels 170 km/h, deixa centenars de danys i incidències a la Comunitat Valenciana
-
Tony Grox & LUCYCALYS guanyen el primer Benidorm Fest deslligat d'Eurovisió i s'enduen la Sireneta d'Or a casa
-
L'avís per vent es rebaixa a groc en tota la Comunitat Valenciana i es manté sense avisos en el litoral sud de València i nord d'Alacant
-
Renfe restablix el servici de llarga i mitjana distància entre la Comunitat Valenciana i Catalunya
-
Metrovalència presta servici d'autobús entre Paterna, la Canyada i l'Eliana després de la caiguda d'un arbre
-
El temporal de vent oferix una "breu treva", però es preveu una reactivació a la vesprada