Directes
Ara en la televisió
LA FINESTRA ESPORTIVA
Notícies

Una ofensiva guerrillera deixa almenys 14 morts i 38 ferits al sud-oest de Colòmbia

L'exèrcit atribuïx l’atac a guerrillers de la columna Jaime Martínez, una de les dissidències de les antigues FARC

Imatges de l'autobús després de l'ofensiva / EFE

Almenys 14 civils han mort i 38 han resultat ferits en una ofensiva de grups armats il·legals al sud-oest de Colòmbia. El fet s’ha intensificat amb un atac amb un cilindre bomba a la Vía Panamericana, al municipi de Cajibío, al departament del Cauca. L’explosió ha afectat un autobús i diversos vehicles particulars que circulaven per la zona.

Segons el governador del Cauca, Octavio Guzmán, “fins ara, informem de 14 persones mortes i més de 38 persones ferides, entre elles cinc menors d’edat”, unes xifres que han anat augmentant amb el pas de les hores.

L’exèrcit atribuïx l’atac a guerrillers de la columna Jaime Martínez, una de les dissidències de les antigues FARC integrada en l’Estat Major Central.

L'explosió ha destruït, a més de l’autobús, almenys una quinzena de vehicles i ha originat un gran clot en una de les principals vies de comunicació de la regió. El president de Colòmbia, Gustavo Petro, ha qualificat els autors de l’atac de “terroristes, feixistes i narcotraficants”.

Escalada de violència a la regió

Els fets s’emmarquen en una nova escalada d’atacs guerrillers als departaments del Cauca, Valle del Cauca i Nariño. Segons el comandant de les Forces Militars, el general Hugo Alejandro López, “és una acció terrorista clara contra la població civil”. En només dos dies, s’han registrat 26 accions violentes a la zona.

Els atacs han inclòs ofensives contra instal·lacions militars i infraestructures com un radar de control aeri. El Cauca, una regió estratègica per al tràfic de droga, fa dècades que viu un conflicte armat pel control del territori.

Diversos organismes internacionals han condemnat els fets. L’ONU ha fet una crida urgent a reduir la violència i a respectar la població civil davant d'una situació que qualifiquen de greu crisi d’orde públic.

També et pot interessar