Una nova erupció del volcà Etna obliga a tancar l'aeroport de Catània
L'activitat eruptiva del volcà actiu més alt d'Europa va durar prop de dues hores la matinada passada
Una nova erupció de l'Etna ha obligat aquest dimecres a suspendre momentàniament tota l'activitat a l'aeroport de Catània (Sicília), a causa dels problemes de visibilitat causats per l'abundant pluja de cendres despresa pel volcà, han informat les autoritats de l'aeròdrom.
"La pista de l'aeroport està contaminada per cendres volcàniques. Cap vol podrà aterrar o enlairar del #CTAairport", ha indicat la societat que gestiona l'aeroport en xarxes socials.
La nova activitat eruptiva del volcà actiu més alt d'Europa, que va començar cap a la 01:00, hora local, i va durar prop de dues hores, va provocar una font de lava en el cràter sud-est, així com una altra llengua cap al sud-oest, segons l'Institut Nacional de Geofísica i Vulcanologia (INGV).
L'erupció va estar acompanyada per un núvol, d'almenys 5 quilòmetres d'alçària, que va provocar una copiosa pluja de cendra de lava que va arribar a diverses localitats italianes, inclosa Catània.
Des del passat mes de febrer s'han produït diversos episodis com el de l'última matinada, que són un fenomen típic del volcà, segons l'INGV.
Més llegit
-
Sánchez anuncia la convocatòria d'eleccions generals per al 29 de novembre
-
Sumar anunciarà el 17 d'octubre un nou partit, amb el nom de Front Ampli, i el cap de llista per a les pròximes eleccions generals
-
MAPA | Quant i on va ploure en l’últim episodi de pluges a la Comunitat Valenciana
-
Feijóo: “La convocatòria electoral respon a la por de conéixer fins a l’últim detall de l'embolic de casos de corrupció oberts”
-
Consulta el calendari per a les eleccions generals del 29 de novembre
-
Els socis del govern espanyol, l'oposició i els dirigents polítics valencians valoren l'avançament electoral