Els últims set anys han sigut els més càlids registrats al planeta, adverteix la NASA
Un estudi demostra que l’any 2021 ha sigut més càlid que la mitjana de finals del segle XIX, amb el començament de la revolució industrial
Els últims set anys han sigut els més càlids del planeta des que va començar el registre modern en 1880, segons ha revelat la NASA aquest dijous en un informe elaborat amb l'Administració Oceànica i Atmosfèrica Nacional dels Estats Units.
Les dades s'han obtingut d'estacions meteorològiques, vaixells i boies oceàniques de tot el món, que després s'han validat amb el satèl·lit Aqua de la NASA. Aquestes dades de temperatura anual conformen el registre de temperatura global, l'indicador que diu als científics que el planeta s'està calfant. "El més important del mapa són els últims set anys, que realment sobreïxen del registre", ha assegurat Gavi Schmidt, director de l'Institut Goddard per als Estudis Espacials de la NASA, durant la presentació de l’estudi.
Segons la mateixa investigació, l’any 2021 ha sigut 1,1 graus més càlid que la mitjana de finals del segle XIX, amb el començament de la revolució industrial. Això el situa com el sisé any més càlid des que hi ha registres, superant lleument les xifres del 2018.
“La ciència no deixa lloc a dubtes: el canvi climàtic és l'amenaça existencial del nostre temps”, ha dit l'administrador de la NASA, Bill Nelson. Segons ha explicat la NASA, el planeta ja està veient els efectes del calfament global: el gel marí de l'Àrtic està disminuint, el nivell de la mar està augmentant, els incendis forestals s'estan tornant més greus i els patrons de migració animal estan canviant. “Huit dels deu anys més càlids del nostre planeta van ocórrer en l'última dècada, un fet indiscutible que subratlla la necessitat de prendre mesures audaces per a salvaguardar el futur del nostre país i de tota la humanitat”, ha afirmat Nelson.
Més llegit
-
Educació cita els sindicats docents esta vesprada després de rebre la nova proposta per a desconvocar la vaga
-
L’activista valenciana Emilia Nacher relata en À Punt les tortures patides després de la intercepció de la Flotilla cap a Gaza
-
Condemnen a tres anys i mig de presó el capità del vaixell naufragat a Indonèsia en què van morir quatre valencians
-
L'aprenentatge de llengües retarda l'aparició de malalties cognitives
-
L'alcaldessa de Torrent va dir a Mompó a les 18 h que s'havia desbordat el barranc de l'Horteta i a Argüeso a les 19 h que hi havia un mort
-
El professorat enceta este dilluns la tercera setmana de vaga indefinida