La UE acorda iniciar el procés d'adhesió d'Ucraïna, Moldàvia i Geòrgia
Els Vint-i-set han demanat a la Comissió que elabore un informe per a decidir si els concedeixen l'estatus de país candidat
Els països de la Unió Europea han acordat aquest dilluns iniciar el procés perquè Ucraïna, Moldàvia i Geòrgia es puguen convertir, en un futur, en membres del club comunitari, després de la petició que els tres països van fer a Brussel·les la setmana passada.
Segons ha informat la presidència francesa de la Unió en el seu compte oficial de Twitter, els Vint-i-set han demanat a la Comissió Europea que faça el primer pas en aquest camí, elaborant l'informe necessari per a decidir si els països de la UE concedeixen a Ucraïna, Moldàvia i Geòrgia l'estatus de país candidat.
El president d'Ucraïna, Volodímir Zelenski, va firmar la petició d'adhesió a la UE la setmana passada, com a part de la resposta a la invasió que Rússia va iniciar el 24 de febrer. Moldàvia i Geòrgia van seguir els seus passos pocs dies després, davant el temor a Moscou.
L'executiu comunitari elaborarà ara un informe en el qual valorarà si Kíiv, Chisinau i Tbilisi compleixen els criteris per a convertir-se en països candidats a entrar en la UE, entre ells, el respecte als valors fonamentals de la Unió, l'existència d'institucions estables que garantisquen la democràcia, així com una economia de mercat.
Quan Brussel·les acabe la seua valoració, els països de la UE hauran d'aprovar-lo per unanimitat i només aleshores podrien començar les negociacions d'adhesió.
Hui dia, Turquia, Sèrbia i Montenegro estan en negociacions amb Brussel·les per a entrar en la UE i Albània i Macedònia del Nord han obtingut l'estatus de països candidats.
Més llegit
-
Pérez Llorca posa a disposició d'Andalusia els mitjans que requerisca per a l’incendi de Los Gallardos
-
La nova campana major de Sant Nicolau, beneïda pel papa Lleó XIV, torna a sonar a València
-
La Guàrdia Civil intervé 5.000 paquets de tabac a l'Aeroport de València
-
Reelegit Carlos Baño per a un segon mandat en la Cambra de Comerç d'Alacant
-
Una surfista troba a Alcossebre un fardell de cocaïna amb una inscripció funerària
-
Alliberades 26 dones explotades sexualment a València i altres ciutats espanyoles
Més vist
-
09.07.2026 | Cantem! | Burjassot vs. Segorbe
-
09.07.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
09.07.2026 | Informatiu migdia
-
10.07.2026 | Especial Informatiu 13:00 h | Última hora de l'incendi forestal de Los Gallardos
-
Les Fonts de l'Algar: "la joia de la corona de Callosa d’en Sarrià"
-
09.07.2026 | Especial Informatiu 13:00 h | Última hora de l'episodi de calor intensa