Trump volgué atacar l'Iran la setmana passada
The New York Times conta que a l'encara president el van dissuadir finalment els seus assessors.
L'encara president dels Estats Units, Donald Trump, va voler atacar la setmana passada l'Iran pel seu programa d'enriquiment d'urani, però els seus assessors el van dissuadir, segons informa el diari nord-americà The New York Times.
El rotatiu novaiorqués detalla que Trump va abordar l'assumpte en una reunió dijous passat, un dia després que Nacions Unides, a través de l'Organisme Internacional de l'Energia Atòmica (OIEA), informara d'un augment en les reserves d'urani enriquit de l'Iran.
En la reunió en el despatx oval van participar entre d'altres el vicepresident, Mike Pence; el secretari d'Estat, Mike Pompeo; el nou secretari de Defensa en funcions, Christopher Miller, o el cap de l'Estat Major, general Mark Milley. Tots ells van dissuadir el mandatari de llançar un atac militar contra instal·lacions iranianes en considerar que l'agressió “podria escalar fàcilment a un conflicte més ampli” en un moment d'incertesa política als Estats Units.
En acabar la reunió, l'atac contra instal·lacions nuclears va quedar descartat, segons els funcionaris citats pel rotatiu sota la condició d'anonimat.
L'atac militar, explica The New York Times, podria haver sigut amb míssils, però també podria haver sigut cibernètic, i hauria tingut com a objectiu les instal·lacions nuclears iranianes de la ciutat de Natanz, on els inspectors de l'OIEA van informar de reserves d'urani enriquit de 2.449 quilos, molt per damunt del límit màxim de 300 quilos que estableix el pacte nuclear amb les grans potències.
L'Iran va començar l'any passat a produir urani de més puresa, violant l'acord nuclear, en resposta a l'eixida dels Estats Units del pacte el 2018 i per a pressionar els membres europeus de l'acord amb la intenció que li garantisquen els beneficis econòmics previstos en eixe pacte.
El pacte, signat en 2015, preveia unes certes limitacions del programa nuclear de l'Iran perquè la república islàmica no poguera aconseguir una bomba nuclear a curt termini. A canvi, es van alçar les sancions internacionals contra Teheran, encara que els Estats Units va tornar a instaurar les seues mesures punitives el 2018, incloent un embargament petrolier.
Més llegit
-
El foc de la Cremà acomiada unes Falles convertides en un clam col·lectiu per la pau
-
La pirotècnia Valenciana promet una Nit del Foc “contundent i rítmica” amb “la potència que tant agrada”
-
Altea acull el rodatge de ‘Buitres’, protagonitzada per Clara Lago i Quim Gutiérrez
-
Guia per a seguir la Cremà de les Falles de 2026
-
Els líders de la UE fan una crida a posar fi a la guerra del Pròxim Orient i a tornar a la via diplomàtica
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"