Trump i Putin acosten les relacions a Hèlsinki
Els dos líders s'han reunit a porta tancada durant més de dues hores.
Els presidents Donald Trump i Vladímir Putin han coincidit a qualificar d’exitosa la trobada privada que els dos han mantingut a Hèlsinki. El cara a cara, que s’ha produït només en presència dels intèrprets, ha durat més de dues hores i ha servit per a normalitzar les relacions entre els dos països, debilitades en els últims anys.
En aquest sentit, Putin ha assegurat: “la Guerra Freda va acabar fa molt de temps” i “l'època de l'antagonisme ideològic entre dos països ja és cosa del passat”. Per això, ha insistit que ja no hi ha cap motiu perquè les relacions entre els dos països siguen complicades.
Donald Trump ha assegurat que la trobada és un bon inici. “La nostra relació mai ha estat pitjor del que és ara, però això ha canviat fa aproximadament quatre hores”, ha dit al començament de la roda de premsa. També ha assegurat que continuaran reunint-se i que donaran solució a tots els problemes dels quals han parlat.
Trump i Putin han abordat la presència militar a Síria, el terrorisme islàmic i la desnuclearització de Corea del Nord, però també la presumpta ingerència de Moscou en les eleccions presidencials dels Estats Units, que van portar Trump a la Casa Blanca.
Precisament, la cita a Hèlsinki coincideix amb la imputació de 12 agents d'intel·ligència russos que la justícia nord-americana va portar a terme divendres passat pel presumpte pirateig en la campanya de Hillary Clinton en 2016. Un extrem que tant Putin com Trump han negat.
Per la seua banda, la Unió Europea mira atentament aquest acostament entre els Estats Units i Rússia, ja que es produeix després que Trump qualificarà la UE com “l’enemic”, i pot suposar una reordenació de les aliances entre potències internacionals.
Diumenge, prop de 2.000 persones van protagonitzar una marxa pel centre de la capital finlandesa de repulsa per les polítiques de Trump i de Putin.
Més llegit
-
Trump anuncia que tallarà tot el comerç amb Espanya perquè "és un soci terrible"
-
La família de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca denuncia "assetjament" i "amenaces"
-
Els pares de la fallera major infantil: "Són més de mil actes i Marta ens tombarà a tots, segur"
-
Educació publica el calendari d'admissió i matriculació per al curs 2026-2027
-
Arriba Regina carregada d'inestabilitat: núvols, pluges i pols en suspensió que marcaran una setmana passada per aigua
-
Pluges que van a més
Més vist
Més escoltat
-
02.03.2026 | 90 minuts
-
02.03.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Àlex Vidal i la cuina d’Origen
-
02.03.2026 | Cadena de valor | Volkswagen assegura tota la producció inicial de la gigafactoria de Sagunt
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia
-
02.03.2026 | ContrÀpunt
-
01.03.2026 | El futbol més nostre