Trump diu que Espanya és una "causa perduda" i ordena tallar "tot el comerç" amb el país
El govern espanyol diu rebre amb "tranquil·litat i normalitat" les paraules del president estatunidenc
El president dels Estats Units, Donald Trump, ha llançat una nova onada de crítiques contra Espanya en la cimera de l'OTAN que se celebra a Ankara, Turquia. Esta vegada ha dit que és "una causa perduda" i ha retret que "no participa ni vol pagar", en al·lusió a la despesa dels països aliats en defensa. Per això, ha assegurat, ha ordenat el seu secretari del Tresor, Scott Bessent, que talle "tot el comerç" bilateral entre els dos països, "incloses les visites". "Espanya és un soci pèssim en l'OTAN. No participen, no paguen. No vull tindre res a vore amb Espanya. Tallen tot el comerç amb Espanya, per favor, incloses les visites (...)", ha dit, en una compareixença conjunta al costat del secretari general de l'OTAN, Mark Rutte.
Segons el president estatunidenc, cal tallar el tracte "immediatament" perquè Espanya "no té remei, són mala gent". Ha afegit que, encara que hi ha "alguns casos més" de països en l'OTAN amb una actitud que lamenta, Espanya "en particular" figura en el grup dels "hostils". "Guanyen moltíssims diners a la nostra costa, i farem que guanyen molt menys. No vull fer negocis amb ells", ha remarcat.
No és la primera vegada que Trump dedica paraules semblants a Espanya. En 2025, Trump ja va amenaçar d'adoptar “aranzels terribles”, però la mesura no es va consumar perquè les relacions comercials depenen de tot el bloc de la Unió Europea, per això les gestiona la Comissió Europea des de Brussel·les. Les normes diuen que no es pot tallar relacions sols amb un païs comunitari, sinò que comportaria fer-ho amb els Vint-i-set, per això el president nord-americà no pot complir l'ultimàtum.
El govern espanyol ha assegurat este dimecres que rep amb "tranquil·litat i normalitat" les noves amenaces de Trump. Fonts de l'executiu de Pedro Sánchez han recalcat que Espanya manté una magnífica relació social, cultural i econòmica amb els Estats Units. A més, han subratllat que la Unió Europea és una unió comercial en la qual no pot singularitzar-se a cap estat membre.
Més llegit
-
À Punt, primera televisió pública que emet corregudes de Sant Fermí 20 anys després
-
Nombrosos municipis superen els 40 ºC i l'avís roig es manté al litoral sud de València
-
L’alcaldessa de València declara que no va rebre cap avís des de la Generalitat el dia de la dana
-
La Comunitat Valenciana registra la temperatura més alta d'Europa amb 45,5 ºC a la Pobla Llarga
-
El partit d'Espanya contra Portugal reduïx un 26% el consum d'aigua a València
-
Detenen sis persones per cultivar 300 plantes de marihuana en una granja de porcs a la Salzadella