Directes
Ara en la televisió
TARANCÓN, EL QUINTO MANDAMIENTO
Ara en la ràdio
FEM BANDA (reemissió)

Trump apareix per primera vegada en públic amb mascareta

El president dels Estat Units n’havia rebutjat l’ús fins ara i havia posat en dubte la seua eficàcia.

Donald Trump, amb mascareta, en la visita a un hospital militar de Washington / Tasos Katopodis (Reuters)

Set mesos després que s’iniciara la pandèmia, el president estatunidenc, Donald Trump, ha fet el pas: s’ha posat la mascareta en públic, en una visita a un hospital militar. A pesar que els Estats Units encapçalen el rànquing de països afectats la Covid-19, amb 3,25 milions de contagis i 135.000 defuncions, fins ara havia rebutjat l’ús de la mascareta i n’havia posat en dubte l’eficàcia.

Aquesta aparició es produeix dies després que es coneguera el positiu del president brasiler, Jair Bolsonaro, un altre dirigent que s’havia resistit a l’ús de la mascareta. A més, arriba just enmig d’un debat en l’àmbit local sobre la necessitat que els governadors obliguen els seus ciutadans a tapar-se la boca i el nas per a evitar que augmenten encara més els contagis, que estan assolint nivells de rècord, especialment en el sud i oest del país.

De fet, des de fa un mes, el virus està colpejant amb força als estats del sud i oest dels EUA, com Florida, Texas i Geòrgia, que van ser els primers a reobrir les seues economies; mentre que els zones de l’est del país, on va començar la pandèmia, presenten ara xifres més baixes.

D’altra banda, dues bases de la Marina dels Estats Units situades a l’illa japonesa d’Okinawa han sigut confinades després que es detectaren 61 contagis de coronavirus aquesta setmana, van informar les autoritats locals.

També et pot interessar

Veure totes les activitats