S'eleva a 30 la xifra oficial de víctimes mortals per l'huracà Dorian a les Bahames
El cicló a penes afecta les costes de Florida i amenaça les Carolines: s'esperen inundacions i vents de 150 quilòmetres per hora.
La xifra oficial de morts a les Bahames pel pas de l'huracà Dorian s'ha incrementat fins a 30, a les illes de Gran Bahama i Ábaco, segons ha confirmat el primer ministre de l'arxipèlag atlàntic, Hubert Minnis. Tot i això, alerta que el nombre de víctimes mortals continuarà pujant.
El mandatari ha anunciat, a més, vols gratuïts per a abandonar eixes illes i traslladar els habitants a Nassau tan bon punt puguen habilitar-se zones segures d'aterratge.
Mentre a les Bahames es distribueix l'ajuda d'emergència i es fa balanç dels danys i de les víctimes mortals, els efectes de Dorian s'han començat a sentir la ciutat de Charleston, a Carolina del Sud, on han ordenat evacuar més de 800.000 persones.
L'huracà a penes ha afectat les costes Florida, però ara es desplaça cap al nord-oest i recorre la costa de les dues Carolines. Aquest divendres, el Centre Nacional d'Huracans (NHC) ha informat que l'ull de l'huracà està entre Wilmington i Cape Lookout, ambdues localitats a Carolina del Nord.
El cicló ha perdut potència i ha baixat a categoria 1 en l'escala d'intensitat Saffir-Simpson, però, amb tot, s'esperen fortes marejades, inundacions i vents de 150 quilòmetres per hora.
D'acord amb la trajectòria pronosticada, s'espera que el centre de Dorian es trasllade a partir de la nit a l'extrem sud-est de Nova Inglaterra (nord-est dels Estats Units) i dissabte s'aproximarà a Nova Escòcia (Canadà).
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'Organització del PSOE
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O
-
Carlos Mazón es reunix amb representants de l'agrupació ciutadana d'afectats per la dana Tots a una Veu