Rússia confirma el primer atac ucraïnés amb míssils ATACMS contra una instal·lació militar a Briansk
Un comunicat del Ministeri de Defensa rus informa que cinc dels projectils han sigut interceptats
El Ministeri de Defensa de Rússia ha confirmat este dimarts el primer atac ucraïnés amb míssils balístics de fabricació estatunidenca ATACMS contra una instal·lació militar en territori d'este país. Segons el comunicat de guerra, se n'han interceptat cinc i els fragments d'un sisé han impactat en el recinte d'una instal·lació militar a la regió fronterera de Briansk. “Com a resultat, s’ha iniciat un incendi que l'han extingit operativament. No hi ha morts ni ferits”, assenyala el comunicat penjat en Telegram.
L'atac ha sigut perpetrat a les 03:25 de la matinada, “segons dades confirmades, amb l'ús de míssils tàctics ATACMS de fabricació estatunidenca”. Les bateries antiaèries S-400 i Pantsir han abatut cinc dels míssils, precisa el comunicat.
Prèviament, l'Estat Major ucraïnés havia informat, sense donar detalls de l'armament utilitzat, sobre un atac exitós contra un arsenal de l'exèrcit rus a Briansk. Segons van confirmar diumenge passat nombrosos mitjans de comunicació, el president dels Estats Units, Joe Biden, havia autoritzat a Kíiv l'ús de míssils de llarg abast contra objectius en territori rus.
La premsa va informar en principi que el permís únicament incloïa la regió fronterera de Kursk, parcialment ocupada per tropes ucraïneses des de l'agost i on Moscou hauria desplegat milers de soldats nord-coreans. Precisament, en resposta a la decisió de Washington, el president rus, Vladímir Putin, ha aprovat hui la nova doctrina nuclear russa que permet l'ús d'armament atòmic en cas d'atac convencional.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució dels incendis a la Vall d'Uixó i Manises
-
L'incendi de la Vall d'Uixó deixa 15.000 desallotjats en quinze municipis i continua fora de control
-
Mor un home en l'incendi forestal declarat a Manises, que ja està estabilitzat
-
Tres joves valencians creen una 'start-up' que ja ha estalviat prop d'un milió d'euros en factures de llum i gas
-
Els dos radars que més multen de tot Espanya estan a les províncies de València i Alacant
-
El Castelló mostra millor cara que el València