La Reserva Federal dels EUA puja els tipus d'interés 0,5 punts
La FED també reduirà el seu balanç en 37.500 milions al mes des de juny i durant tres mesos
La Reserva Federal dels Estats Units (FED) ha decidit elevar els tipus d'interés del país en 50 punts bàsics amb l'objectiu de lluitar contra una inflació desbocada.
Amb aquest increment ―que és el doble que la que es va fer al març―, el tipus d'interés oficial de l'economia més gran del món passa a situar-se en una forqueta d'entre el 0,75% i l'1%.
Es tracta de l'alça més elevada del preu dels diners des de l'any 2000, ara fa 22 anys. Des de llavors les pujades de tipus sempre s'havien limitat a 25 punts bàsics.
L'autoritat monetària ha acordat també començar a reduir la quantia del seu balanç a partir del mes de juny, a raó de 37.500 milions de dòlars al mes durant un període inicial de tres mesos després del qual el volum de reduccions s'elevarà.
Més llegit
-
Mor un motorista en un accident de trànsit a la N-332, a l'altura del Campello
-
Un equip d'À Punt, brutalment agredit per dos ramaders a Alcalà de Xivert
-
L'Aemet va assegurar tres voltes a la Generalitat el dia de la dana que el temporal se n'anava a Conca
-
L'agost més letal a la Comunitat Valenciana per les altes temperatures deixa un estiu de rècord amb 391 morts
-
Un accident a Museros obliga a tallar el carril esquerre de l'A-7 en sentit Alacant
-
Augmenten els ciberatacs a les institucions de la Generalitat
Més vist
-
02.09.2025 | Informatiu migdia | Esports
-
Aperribay: "Li vam dir a Sadiq que no eixiria cedit al València"
-
Així van ser les últimes hores del mercat del València
-
01.09.2025 | A la saca
-
Un mercat de rècord en el Villarreal
-
02.09.2025 | Entrevista LNM Alfredo Hernández, vicedegà del Col·legi d'Economistes de València