La República Àrab Democràtica Sahrauí ha declarat l'estat de guerra contra el Marroc
El president i secretari general del Front Polisario denuncia que el govern marroquí no ha respectat l'alto el foc.
El secretari general del Front Polisario i president de la República Àrab Democràtica Sahrauí (RADS), Bahim Ghali, ha anunciat aquest dissabte que considera que l'alto el foc firmat amb el Marroc el 1991 s'ha trencat. Així, l'excolònia espanyola responsabilitza Rabat de les conseqüències de l'atac al pas fronterer de Guerguerat.
El president sahrauí ha comunicat que les forces armades assumeixen el control de la seguretat nacional i ha decretat l'estat de guerra. La incursió de l'exèrcit marroquí en la zona desmilitaritzada del Sàhara Occidental, prop de la frontera amb Mauritània, reactiva el conflicte amb el Front Polisario.
La RADS ha denunciat aquesta agressió a les Nacions Unides i ha reclamat un referèndum d'autodeterminació que pose fi a quatre dècades d'ocupació il·legal pel Marroc.
El govern marroquí guarda silenci sobre la declaració de l'estat de guerra per part del Front Polisario.
Més llegit
-
Batuda solidària per a localitzar Manuel Navarro: "No podem deixar a soles una mare de 82 anys que ix a la muntanya a buscar el fill"
-
Declara al jutjat la segona investigada pels maltractaments denunciats en una escoleta d'Algemesí
-
Esborren de les xarxes la cançó promocional de la Magdalena després d’una denúncia per plagi
-
Detenen l'expríncep Andreu d'Anglaterra pel cas Epstein
-
Restablida la circulació de trens entre la Comunitat Valenciana i Catalunya després de cinc hores de suspensió pel vent
-
Detenen per doble homicidi l'exparella de la dona i pare de la xiqueta mortes a Xilxes