Remet la gran onada d’incendis que ha afectat Turquia amb 263 focs en només tres dies
Encara hi ha focs actius a Esmirna, Manisa i Hatay, però el vent ha amainat i facilita les tasques d’extinció
Turquia comença a recuperar-se de la gran onada d’incendis que ha patit durant els últims tres dies, amb un total de 263 focs declarats en diverses províncies. Segons ha informat el govern del país, només queden quatre incendis actius a les províncies d’Esmirna, Manisa i Hatay.
Els fronts més preocupants es mantenen als districtes de Seferihisar i Menderes, a la regió d’Esmirna, a la costa mediterrània turca. El ministre d’Agricultura i Boscos, İbrahim Yumakli, ha assegurat que la intensitat del foc s’ha reduït, tot i que encara hi ha punts on l’oratge dificulta les tasques d’extinció: “Si actuem ràpidament, podem dir que ja no cal témer pel foc”.
El descens en la força del vent —que el diumenge va arribar a ratxes de 120 quilòmetres per hora— ha ajudat a controlar la situació. A Esmirna el dilluns encara treballaven en l’extinció quatre avions, catorze helicòpters, més de 100 vehicles i un miler d’efectius. En esta zona, 21 persones evacuades ja han tornat a casa després de rebre atenció mèdica. També ha millorat la situació a la província de Manisa, on tres avions i cinc helicòpters donen suport a les brigades terrestres.
50.000 persones evacuades
Segons el ministre de l’Interior, Ali Yerlikaya, la crisi ha obligat a evacuar temporalment unes 50.000 persones des de la setmana passada. Només a les províncies d’Esmirna i Bilecik, unes 200 cases han patit danys. A Hatay, on encara hi ha un incendi actiu, 1.500 persones també han hagut d’abandonar les seues llars, segons ha informat el governador, Mustafa Masatli.
D'acord amb el recompte del diari Hürriyet, des de l’1 de juny s’han declarat un total de 569 incendis forestals a tot el país. El ministre Yumakli ha remarcat que la majoria han començat en zones no boscoses i ha recordat que provocar un incendi, siga de manera intencionada o per negligència, és un delicte greu. Per això, ha fet una crida a la prudència, com ara evitar tirar burilles enceses o cremar restes agrícoles.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang