Regne Unit anuncia la deportació a Ruanda de desenes de milers de sol·licitants d’asil
El govern de Boris Johnson entregarà 144 milions d’euros anuals a canvi d’acceptar el retorn d’aquestes persones
Encara que el govern britànic ha assegurat en diverses ocasions que el seu país és la primera associació mundial en matèria de migració i desenvolupament econòmic, el primer ministre Boris Johnson ha anunciat que deportarà a Ruanda desenes de milers de persones, especialment homes, que demanen asil després d'haver arribat irregularment al Regne Unit.
Mentre es resolen els expedients d'asil, els migrants haurien d'esperar al cor d'Àfrica, a més 6.000 quilòmetres de la Gran Bretanya. A canvi, Ruanda rebrà dels britànics 144 milions d'euros anualment.
El primer ministre britànic ha argumentat que aquest pla és necessari per a poder posar fi a les màfies de tràfic de persones, que col·lapsen els sistemes d'atenció i perquè, segons ell, els migrants econòmics s'aprofiten del sistema d'asil, destinat a les persones que fugen dels seus països perseguits per diferents motius.
A més, l'Armada britànica substituirà el cos de duanes per a controlar i retornar les embarcacions provinents de França. L'any passat, 28.000 persones arribaren a la Gran Bretanya travessant el canal de la Mànega. Desenes, possiblement centenars de migrants han mort els últims anys ofegats en aquesta travessia.
Organitzacions humanitàries i l'oposició han considerat el pla inviable, car i cruel. També creuen que és una cortina de fum per a desviar l'atenció de les multes imposades a Johnson per les festes a Downing Street durant la pandèmia.
Més llegit
-
Una de cada tres mares volia més fills i no els ha tingut per raons laborals o de conciliació
-
Solucionades les dos incidències en Rodalia, que han deixat 20 minuts de retards en les línies C5 i C6
-
El documental 'El abrazo del Cabanyal', amb la participació d'À Punt, entrarà a les aules del pròxim curs
-
MINUT A MINUT | Pérez Llorca s'enfronta al debat de política general
-
El Congrés obri expedient per a sancionar la diputada del PP que va portar el pot de gas pebre
-
Vox anuncia una política de remigració si governa i el PP remarca que el Consell "complix, acorda i pressuposta"