El president de l'Iran descarta negociar amb els Estats Units si continuen les sancions
Rouhani reclama a Trump que retorne a l'acord nuclear negociat el 2015, del qual Washington va eixir.
El president de l'Iran, Hassan Rouhani, ha descartat aquest dimecres seure a parlar amb els Estats Units mentre no retiren les sancions i ha insistit que Teheran no negociarà amb “un enemic que busca, mitjançant armes de pobresa i pressió, que l'Iran es doblegue”.
“Vull anunciar que la nostra resposta a qualsevol negociació sota sancions és negativa”, ha assenyalat Rouhani en un discurs davant de l'Assemblea General de l'ONU, que se celebra aquests dies a Nova York. Ha insistit que perquè comence el diàleg, els Estats Units han de tornar als compromisos de l'acord nuclear negociat el 2015 i del qual va eixir l'administració Trump.
Rouhani ha acusat els EUA d'apostar per l'“assassinat en silenci d'una nació” amb les sancions que han imposat i, a més, de jactar-se'n. Segons ell, resulta evident que el país nord-americà “gira l'esquena als seus compromisos”, però lamenta que Europa “no siga capaç de complir els seus”. Considera que la Unió Europea no està fent prou per a compensar les sancions de Washington i mantindre viu l'acord de 2015, que establia el límit de la reserva de 300 quilograms d’urani enriquit.
La tensió entre els Estats Units i l'Iran s'ha disparat recentment després dels atacs contra refineries saudites, dels quals Washington i diverses potències europees han culpat el país asiàtic.
Més llegit
-
El PP dona suport a Mompó com a candidat a les eleccions autonòmiques en cas que Mazón no s'hi presente
-
Detenen per homicidi imprudent greu la conductora del cotxe accidentat prop del port de Gandia
-
Mireia Sanmartín, primera dona a formar part del mil·lenari Tribunal de les Aigües de València
-
Pradas defén ara que va mantindre informat Mazón sobre l’enviament del missatge massiu de l’ES-Alert
-
La jutgessa de la dana demana a Maribel Vilaplana el tiquet de l'aparcament a què va acompanyar-la Mazón
-
El PP deixa en Mazón la decisió de dimitir i dona suport al dret de les víctimes a protestar
Més vist
Més escoltat
-
31.10.2025 | 90 minuts
-
31.10.2025 | Terra de bous
-
31.10.2025 | ContrÀpunt
-
31.10.2025 | Campanya de Tots Sants en la venta de les flors
-
31.10.2025 | Manuel Conejero, guanyador del premi Clec Superstar Emergent al CLEC
-
31.10.2025 | "Gran pantalla", amb Pau Gómez | L'entrevista a Alberto Rodríguez, director de la pel·lícula espanyola “Los Tigres”