El petroli Brent es dispara més d’un 5% i frega els 125 dòlars en plena tensió a l’estret d’Ormuz
El cru marca màxims des del 2022 impulsat pel bloqueig del pas clau i l’escalada entre els Estats Units i l’Iran
El barril de petroli Brent s’ha disparat este dijous un 5,77% i arriba als 125 dòlars en el mercat de futurs de Londres, després d’haver superat durant la matinada els 126 dòlars, el nivell més alt des del 2022. Cap a les 07:30 hores, el cru cotitzava a 124,84 dòlars després d’arribar a pujar més d’un 6% i tocar un màxim de 126:10 dòlars per barril. El petroli encadena nou sessions consecutives a l’alça en un context marcat pel bloqueig de l’estret d’Ormuz; un pas estratègic per al comerç mundial de cru i l’estancament de les negociacions entre els Estats Units i l’Iran.
Des de l’inici del conflicte entre els Estats Units i Israel amb l’Iran, el passat 28 de febrer el preu del Brent s’ha revaloritzat més d’un 70%, mentre que en el que va d’any acumula una pujada superior al 100%.
La tensió ha augmentat després que la República Islàmica haja amenaçat d'una “acció militar sense precedents” si no es desbloqueja el pas d’Ormuz.
Trump manté la pressió sobre Teheran
Segons una informació del mitjà Axios, el president dels Estats Units, Donald Trump, mantindrà el bloqueig de l’estret fins que l’Iran accepte un acord sobre el programa nuclear.
Trump ha afirmat que l’Iran “s’ha de rendir” i ha assegurat que el país es troba en una situació de debilitat militar.
El barril Texas també puja, però amb menys força
Per la seua banda, el barril de petroli intermedi de Texas (WTI), referència als Estats Units, també registra pujades, encara que més moderades.
En este cas, el cru nord-americà avança un 2,12% i se situa en els 109,15 dòlars per barril, en línia amb la tendència alcista dels mercats energètics internacionals.
Més llegit
-
L'assassí confés va demanar al logopeda revisar les càmeres per si havien gravat una suposada agressió sexual al xiquet
-
El Consell anuncia noves rebaixes fiscals generals d'especial intensitat per a les rendes entre 32.000 i 72.000 euros
-
Lydia Rodríguez abandona Presuntos Implicados entre acusacions de "control extrem", "maltractaments" i "falta de companyonia"
-
Investiguen l'assassinat a navallades d'un home en una baralla als afores d'Aldaia
-
Culmina la renovació de l’AVL: estos són els set nou acadèmics que vetlaran pel valencià
-
Competència investiga Bankinter, Santander, BBVA, Unicaja, CaixaBank i Sabadell per les hipoteques a tipus fix