Pete Buttigieg abandona les primàries del partit demòcrata dels EUA
La retirada de l'exalcalde d'Indiana dona impuls a la campanya de Joe Biden, principal rival del favorit Bernie Sanders.
L'exalcalde d'Indiana Pete Buttigieg ha anunciat que es retira de la carrera per a liderar el partit demòcrata dels Estats Units (EUA). El polític, de 38 anys i obertament gai, va arribar a situar-se com a favorit, després de guanyar la votació a l'estat d'Iowa, però no va aconseguir ampliar la base de votants a Nevada i Carolina del Sud, on va quedar en quart lloc, i els sondejos li oferien perspectives poc esperançadores en el pròxim superdimarts.
La retirada de Buttigieg beneficia la resta de demòcrates moderats que segueixen en la carrera i en particular l'exvicepresident Joe Biden, les opcions del qual han reviscolat després de guanyar aquest dissabte les primàries a Carolina del Sud.
La joventut de Pete Buttigieg i l'atípic perfil que presenta van atraure molts votants blancs moderats, que veien en ell un candidat molt complet: progressista, fill d'immigrants, veterà en la guerra de l'Afganistan, format a Harvard i Oxford, i que, a més, toca el piano i parla set idiomes, entre ells, l'espanyol.
La seua eixida de la competició, a la qual se suma la del multimilionari Tom Steyer aquest dissabte, deixa sis precandidats encara en lliça: l'exvicepresident Joe Biden, el senador progressista Bernie Sanders, les senadores Amy Klobuchar i Elizabeth Warren, l'exalcalde i magnat Mike Bloomberg, i la congressista Tulsi Gabbard.
Sanders sembla que serà el favorit de la jornada electoral del superdimarts, on aquest 3 de març estan en joc el 34% dels suports necessaris per a aconseguir la candidatura del partit, en comicis en quinze territoris, entre els quals hi ha Califòrnia, l'estat més poblat dels EUA.
Més llegit
-
Mazón va acompanyar la periodista Maribel Vilaplana a les 18:45 hores del 29 d'octubre a un aparcament
-
La tardor entra de ple amb una davallada tèrmica generalitzada i acompanyada de fort vent al nord de Castelló
-
Els bombers rescaten tres persones en operacions aèries a Ontinyent, la Casella d’Alzira i Simat de la Valldigna
-
Mor José Manuel Ochotorena, mític porter del València
-
À Punt programa este dimecres un especial de 17 hores en directe per a retre homenatge a les víctimes en el 1r aniversari de la dana
-
El trauma de la dana: més del 30% dels xiquets i xiquetes afectats té por a les pluges i tempestes
Més vist
-
26.10.2025 | Entrada de bous i cavalls de Cheste
-
26.10.2025 | Mitja Marató Valencia Trinidad Alfonso Zurich 2025
-
Valencians al món | Llac de Constança
-
La dotzena manifestació per la dimissió de Mazón, en imatges
-
L'altra cara de la mitja marató: la victòria dels modestos
-
26.10.2025 | Crònica de la reconstrucció