El parlament veneçolà presenta un projecte d'acord sobre ruptura de relacions amb Espanya
Ho fa en resposta a la decisió del Congrés espanyol de reconéixer Edmundo González Urrutia, exiliat al nostre país, com a president electe
El parlament de Veneçuela, controlat pel chavisme, ha anunciat este dimarts que ha presentat un projecte d'acord amb el qual instarà el govern del seu país a "avaluar" la ruptura de les relacions diplomàtiques i comercials amb Espanya.
Una mesura que havia anunciat Nicolás Maduro dimecres passat. "Que se’n vagen d’ací tots els representants de la legació del govern del Regne d'Espanya, i tots els consolats i tots els cònsols i ens portem els nostres d'allà, que es queden ells amb els seus assassins, amb els seus colpistes, amb els seus feixistes, amb els seus violents", va expressar.
Justifiquen esta decisió com a resposta a la decisió del Congrés espanyol de reconéixer l'opositor Edmundo González Urrutia, exiliat al país europeu, com a president electe. Precisament la justícia de Veneçuela ha ordenat detindre el candidat opositor. La Fiscalia del país li imputa cinc delictes relacionats amb la publicació de les actes, a través de les quals l'antichavisme denuncia frau electoral.
El president de l'Assemblea Nacional (òrgan legislatiu), l'oficialista Jorge Rodríguez, va demanar que la resolució establira que "totes les activitats d'índole comercial d'empreses espanyoles siguen destituïdes immediatament", en resposta al que ha considerat "l'atropellament més brutal" d'Espanya contra Veneçuela.
Més llegit
-
Educació cita els sindicats docents esta vesprada després de rebre la nova proposta per a desconvocar la vaga
-
L’activista valenciana Emilia Nacher relata en À Punt les tortures patides després de la intercepció de la Flotilla cap a Gaza
-
Condemnen a tres anys i mig de presó el capità del vaixell naufragat a Indonèsia en què van morir quatre valencians
-
L'aprenentatge de llengües retarda l'aparició de malalties cognitives
-
L'alcaldessa de Torrent va dir a Mompó a les 18 h que s'havia desbordat el barranc de l'Horteta i a Argüeso a les 19 h que hi havia un mort
-
El professorat enceta este dilluns la tercera setmana de vaga indefinida