El parlament cubà aprova l'esborrany final de la nova Constitució
El text busca actualitzar la Carta Magna de 1976 i serà sotmés a referèndum el 24 de febrer.
L'Assemblea Nacional de Cuba ha aprovat per unanimitat, aquest dissabte, l'esborrany final de la nova Constitució, que serà sotmés a referèndum el 24 de febrer.
La votació dels 583 diputats s'ha produït després d'una setmana de debats en què s'han discutit els canvis realitzats en el projecte constitucional, incorporats després d'una consulta popular de tres mesos en què han participat vora nou milions de cubans, residents i emigrats.
El text, que busca actualitzar la Carta Magna de 1976, manté el governant del Partit Comunista com a "força dirigent superior de la societat", posposa l'aprovació del matrimoni igualitari i manté la inclusió del reconeixement a la propietat privada i la necessitat d'inversió estrangera.
El president de Cuba, Miguel Díaz-Canel, ha destacat que el projecte "reafirma el rumb socialista de la Revolució" i garanteix "més inclusió, justícia i igualtat social".
Més llegit
-
Així és el calendari laboral del 2027: tres festius cauen en dissabte i Sant Joan torna a ser laborable
-
Un xiquet patix amputacions de quatre falanges per un petard de la Cremà d'una falla a Torrent
-
Quatre artistes abandonen la Secció Especial i el gremi alerta de la falta de rendibilitat del sector
-
El Consell descarta implantar la taxa turística a la Comunitat Valenciana
-
Sis menors ferits en la cremà d’una falla d’Alberic
-
València presenta una normativa que farà "quasi inviable" obrir nous apartaments turístics