El Parlament britànic frena un Brexit dur
Johnson havia perdut la majoria de la Cambra per canviar-se de partit un diputat.
La Cambra dels Comuns s'ha rebel·lat aquest dimarts contra el primer ministre britànic, el conservador Boris Johnson, en aprovar que es comence a tramitar una llei que impedisca una eixida sense acord de la Unió Europea.
Per 328 vots a favor i 301 en contra, els diputats han llevat al Govern britànic el control de l'agenda parlamentària per a debatre, a partir de dimecres, per un procediment d'urgència, una legislació que force Johnson a sol·licitar una pròrroga del Brexit si no s'aconsegueix un pacte amb la UE abans del 31 d'octubre.
Johnson perd la majoria de la Cambra
Boris Johnson havia perdut hores abans d'aquesta votació la majoria parlamentària a la Cambra dels Comuns, ja que un diputat conservador se n'ha passat al Partit Liberal Demòcrata.
Philip Lee, diputat des del 2010, ha anunciat en un comunicat el canvi de formació perquè està en desacord amb la posició del Govern, que està "buscant de forma agressiva un Brexit nociu".
El primer ministre, que havia amenaçat de convocar eleccions anticipades si el Parlament aprova sol·licitar una nova pròrroga del Brexit, tenia fins ara una majoria escassa d’un sol diputat.
Més llegit
-
L'ADN confirma que el cos trobat a Manises és el de Javier, un dels tres desapareguts de la dana
-
Dos associacions de víctimes de la dana i artistes valencians alcen la veu en “Lladres de sobretaula”
-
Noves imatges del robatori al Louvre: així va ser la fugida dels lladres
-
Llibertat VCF presenta una proposta per a reformar i ampliar Mestalla
-
Rosalía presentarà en directe el seu nou àlbum, 'Lux', el 7 de novembre al Roig Arena de València
-
La Comunitat Valenciana suma 37.400 ocupats a l'estiu i marca rècord, però l'atur repunta en 11.500 persones