Netanyahu, en una visita a Tel-Aviv: “L'Iran pagarà un alt preu per matar civils”
Al lloc ha acudit també el president israelià, Isaac Herzog, que ha reiterat que l'objectiu d'Israel amb l'ofensiva aèria contra l'Iran és “canviar la realitat al Pròxim Orient”
El primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, ha assegurat este diumenge que l'Iran “pagarà un alt preu per matar civils”, després de la mort de tretze persones en els atacs dels últims dies de la república islàmica contra l’estat jueu. “Aconseguirem el nostre objectiu d'un sol colp”, ha assegurat el mandatari durant una visita a la localitat de Bat Yam, a la perifèria de Tel-Aviv, on anit va impactar un míssil contra un edifici i va matar almenys sis persones, dos d'elles menors.
Netanyahu ha acudit al lloc on es trobava l’edifici, ara quasi afonat i amb la façana completament oberta per l’impacte d'un míssil balístic. Allí, ha expressat el seu pesar “per la pèrdua de vides” i ha instat la població a seguir les directrius de seguretat. "Qui les va escoltar i va complir, i es trobava en una zona protegida, es va salvar. Qui no ho va fer, lamentablement, va resultar ferit", ha dit el mandatari.
Al lloc ha acudit també el president israelià, Isaac Herzog, que ha reiterat que l'objectiu d'Israel amb esta ofensiva aèria sense precedents contra l'Iran és “canviar la realitat al Pròxim Orient” i ha acusat la república islàmica d'armar altres enemics regionals i de desenvolupar la capacitat nuclear, “la més perillosa per a la humanitat”.
Després dels atacs de divendres contra infraestructures militars i nuclears, Israel va començar a bombardejar ahir objectius energètics i va atacar una refineria situada al jaciment de gas natural South Pars, situat al golf Pèrsic, una de les més grans del món. Des de divendres, l'ofensiva ha causat més de cent morts segons diversos mitjans de comunicació iranians, unes dades que han confirmat les autoritats. En canvi, sí que han parlat de la mort almenys de quinze alts càrrecs de les forces armades, així com nou científics nuclears.
Com a resposta a estos atacs, la Guàrdia Revolucionària iraniana ha atacat dos punts del país, un a Bat Yam, al sud de Tel-Aviv, i un altre a Xefela, a l'oest de Jerusalem, que han causat la mort de huit persones i n'han resultat ferides al voltant de 150.
Més llegit
-
La Generalitat obri este dilluns les ajudes per als vehicles sinistrats per la dana Adam i activa dos mesos d’autobusos gratuïts a la Safor
-
El València recupera l'alé a costa de l'Elx (0-1)
-
Activistes despleguen una pancarta a les Torres dels Serrans per a reclamar el tancament de Cofrents
-
Casa 47 compra quatre solars per a construir 140 vivendes en municipis de la zona dana
-
Comença la campanya de vacunació per a la població general: des del 5 de novembre sense cita
-
Avís groc al litoral d’Alacant i del sud de València este dimarts per precipitacions de 30 l/m² en una hora