Moscou diu que l'ingrés de Suècia i Finlàndia en l'OTAN no contribuiria a la seua seguretat
El diari anglés 'The Times' ha afirmat aquest dilluns que els dos països podrien sumar-se a l'Aliança Atlàntica aquest estiu
L'eventual ingrés de Finlàndia i Suècia en l'OTAN no contribuiria a la seguretat en el continent europeu, així ho ha afirmat aquest dilluns el Kremlin, després que el diari The Times afirmara que els dos països podrien sumar-se a l'Aliança Atlàntica prompte, aquest estiu.
"Hem dit en reiterades ocasions que l'aliança en si mateixa és més aviat una eina per a la confrontació. No és una aliança que garantisca la pau i l'estabilitat, i la seua major ampliació, per descomptat, no portarà seguretat addicional al continent europeu", ha dit el portaveu de la Presidència russa, Dmitri Peskov, en la roda de premsa diària.
El secretari general de l'OTAN, Jens Stoltenberg, ha dit en diverses ocasions que tant Finlàndia com Suècia serien benvingudes a l'Aliança si decideixen unir-s'hi.
Un dels punts clau per a Finlàndia és aconseguir garanties de seguretat per part de l'OTAN per al període que va entre la sol·licitud d'ingrés i la ratificació de tots els països aliats, quan encara no estaria coberta per la clàusula de defensa col·lectiva (l'article 5 de l'Aliança).
La setmana passada, Stoltenberg va afirmar que els membres de l'OTAN estarien disposats a brindar aquestes garanties i va assenyalar que, si Finlàndia decideix incorporar-s'hi, "trobaran una manera d'abordar aquest assumpte".
Un altre punt clau és què farà Suècia. Per a Finlàndia, seria ideal que els dos països nòrdics feren un front comú i en sol·licitaren l'ingrés al mateix temps.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo