Els mestres alemanys, contraris a una reobertura precipitada de les escoles
Mantenen que només s’haurien de fer classes presencials per davall dels 35 contagis cada 100.000 habitants.
L'Associació Alemanya de Docents (DL) s'ha pronunciat en contra d'una tornada precipitada a les classes presencials, suspeses des del passat 16 de desembre, a causa de les mutacions del coronavirus i han advertit que una tercera parada de la vida pública podria posar en risc el curs escolar.
En declaracions al grup mediàtic Funke, el president de la DL, Heinz-Peter Meidinger ha qualificat les variants del virus, de les quals la britànica ja representa a Alemanya el 22% de les infeccions, com “la major amenaça per a una perspectiva clara, fiable i sostenible de reobertura de col·legis”.
En la seua opinió, les classes presencials haurien d'estar permeses tan sols a partir d'una incidència acumulada en set dies per davall dels 35 nous contagis per cada 100.000 habitants. De la mateixa manera, un format híbrid de classes virtuals i presencials només hauria de contemplar-se si la incidència en la corresponent regió es manté almenys durant una setmana per davall de 100 “i la tendència a la baixa de les noves infeccions és estable”, ha agregat.
Obrir precipitadament amb incidències massa elevades podria “revertir molt ràpidament” aquesta tendència, possiblement amb enormes conseqüències per als xiquets. Meidinger ha qualificat d’“irresponsable” que en alguns estats federats s'estiga tornant parcialment o per complet a les classes presencials en districtes i municipis amb una incidència molt per damunt de 100.
Per a un retorn segur a les aules, Meininger va exigir mesures més estrictes i també prioritzar la vacunació de professors i educadors en les guarderies, així com garantir equipaments de filtració d'aire en aquells espais en els quals no siga possible ventilar prou.
D'altra banda l'alcalde-governador de Berlín, Michael Müller, proposa en primer lloc prioritzar la vacunació entre professors, educadors, policia i bombers, però també fer una oferta al comerç minorista i als empleats del transport públic, ja que aquests grups professionals “estan cada dia en contacte amb centenars de persones”.
La incidència acumulada va baixar lleugerament en el conjunt d'Alemanya fins a 56,8 aquest dijous, mentre que fa una setmana estava en 62,2.
Més llegit
-
Una exposició a Valenciaport convida a descobrir la història dels joguets
-
Moltes persones migrants afectades per la dana encara no han pogut regularitzar la seua situació
-
Sorprenen a San Isidro un home amb sis quilos de marihuana quan anaven a detindre'l per una agressió
-
Agricultura controla un focus de malaltia de Newcastle en una granja avícola de València
-
La Creu Roja dona un respir a qui viu en soledat no desitjada: “Torne a sentir l’aire i el sol. En cinc mesos no he eixit de casa”
-
L'oposició demana a Feijóo que entregue a la jutgessa de la dana la conversa sencera amb Mazón i que comparega al Congrés
Més vist
Més escoltat
-
25.12.2025 | L'hora de la cultura
-
26.12.2025 | 90 minuts
-
26.12.2025 | Les notícies del matí
-
24.12.2025 | "Viatges", amb Clara Estrems | Com se celebra el Nadal arreu del món
-
26.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
24.12.2025 | Homenatge a Glamour i Comité Cisne, dos grups emblemàtics del pop rock valencià dels 80