Els mercats argentins es desplomen després de la derrota de Macri
El peso argentí s'ha devaluat un 30% respecte del dòlar i ha marcat un mínim històric.
Els mercats argentins han caigut en picat després de la derrota de Mauricio Macri en les eleccions primàries de diumenge. La borsa s'ha desplomat quasi un 38% i el peso argentí s'ha devaluat un 30% respecte del dòlar, una baixada que ha marcat un mínim històric.
És la reacció dels actius financers a uns resultats electorals inesperats, en què a Macri, el candidat preferit pels mercats, se li complica remuntar punts de cara als comicis del 27 d'octubre. El peronista Alberto Fernández, candidat del Frente de Todos, li ha tret quinze punts de diferència.
Macri, al tancament del mercat borsari, ha promés prendre mesures econòmiques per a revertir la situació i ha culpat l'oposició kirchnerista per la reacció dels mercats. La nit electoral ja s'havia mostrat temerós d'un dilluns negre, ja que, a parer seu, el kirchnerisme no té “credibilitat en el món” i ha d'explicar als mercats els seus plans per a l'economia, sumida en recessió des de l'abril de 2018.
Més llegit
-
Diversos municipis suspenen les classes l'endemà de l'inici escolar per les tempestes
-
Emergències declara la Situació 1 del Pla Especial d'Inundacions en tota la Comunitat Valenciana per l'episodi de fortes pluges
-
Avís taronja a Castelló, sud de València i nord i interior d'Alacant, amb acumulats de 120 l/m² en sis hores
-
Un mort i cinc ferits en un accident de trànsit a la CV-21, a l'Alcora
-
Dimarts continuaran les tempestes i pluges localment fortes
-
Mor un home de 74 anys després de fer submarinisme a les illes Columbretes