Maduro proposa avançar les eleccions legislatives com a solució a la crisi de Veneçuela
Vol renovar abans d'hora l'Assemblea Nacional, l'única institució que està controlada per l'oposició liderada per Guaidó.
El president de Veneçuela, Nicolás Maduro, ha proposat avançar les eleccions legislatives, previstes per a 2020, com una forma de generar una solució "pacífica" a la crisi política i econòmica que travessa el país sud-americà. El líder chavista vol enfrontar-se electoralment a l'oposició i ha vaticinat el seu triomf: "Anem a eleccions avançades de l'Assemblea Nacional per a veure qui té els vots, per a veure qui guanya".
Amb aquesta convocatòria d'eleccions legislatives, Maduro vol renovar abans d'hora l'Assemblea Nacional, l'única institució que està controlada per l'oposició des de 2016, l'únic contrapoder de Veneçuela. Mentre que el seu rival, l'actual president de l'òrgan legislatiu, Juan Guaidó, reclama l'eixida del mandatari i la celebració d'eleccions presidencials que estiguen garantides per observadors internacionals independents.
El funcionament de l'Assemblea Nacional s'ha vist afectat en l'últim trienni per diverses sentències contra els diputats, almenys 30 dels quals estan acusats o processats per diverses causes.
Maduro va obtindre la reelecció el 20 de maig de 2018, en uns comicis no reconeguts per nombrosos països i titlats de fraudulents per l'oposició, que no hi va participar, entre altres raons, per la inhabilitació dels seus líders principals.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'Organització del PSOE
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent